Presentar 15 sessions en directe i 8 enregistrades i comptar amb la participació de més de 30 empreses
ACN
Barcelona.-El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) celebrar l'11 de novembre la seva primera edició virtual per culpa de les restriccions imposades per la pandmia. Amb tot, els seus organitzadors han dissenyat un certamen "ambiciós" que "vol seguir sent el punt de trobada i d'intercanvi del sector". La 21 edició oferir 23 sessions obertes al públic, 15 en directe i 8 enregistrades, on s'abordaran qüestions com el futur dels mitjans de comunicació en l'era post-covid, les potencialitats del 5G pel sector o el fenomen emergent del 'podcast'. Tot i que enguany la tradicional fira no es podr celebrar, el certamen comptar amb la participació de més de 30 empreses audiovisuals, entre elles set d'internacionals, que presentaran els seus projectes.
Tot i retrassar uns mesos l'edició prevista pel juny, finalment la 21 edició del MAC ser totalment virtual. Una circumstncia imposada per la pandmia que, amb tot, els organitzadors veuen com una oportunitat perqu permetr que els continguts, tots ells gratuts i en obert, arribin a molta més audincia. El programa del MAC 2020 ha estat elaborat per una Comissió de Continguts constituda pel Clúster Audiovisual de Catalunya, el Mercat Audiovisual de Catalunya, lObservatori de la Rdio a Catalunya (GRISS-UAB) i la Xarxa de Comunicació Local.La sessió inaugural anir a crrec d'Eduard Martín, director del Programa 5G de Mobile World Capital Barcelona, on avaluar les oportunitats que aquesta tecnologia tindr per als mitjans de comunicació. Un dels blocs temtics d'aquesta edició ser lanlisi de la situació dels mitjans de proximitat abans i després de la pandmia. Entre altres aspectes, es presentar el Pla Estratgic de la XAL i també les conclusions dun estudi dimpacte de la televisió local, realitzat per Blanquerna-Universitat Ramon Llull.Per analitzar el panorama comunicatiu en l'era post-covid, Maria Rua Aguete, des de Londres, abordar les tendncies globals en els mitjans audiovisuals, especialment les rdios i televisions de proximitat.També ser protagonista el fenomen emergent del 'podcast' en les sessions dissenyades en collaboració amb lObservatori de la Rdio a Catalunya, amb ponents com Eduardo Suárez, cap de comunicació del Reuters Institute of Journalism, o Quim Espinosa, director de Rdio Ciutat de Tarragona.Completaran loferta un seguit de sessions de carcter tcnic, que tractaran qüestions com loperativitat a distncia en un context com l'actual on el teletreball és obligat en moltes empreses o els continguts pels assistents de veu. Intervindran experts com Judit Argila, cap de noves plataformes i xarxes socials a mitjans digitals de TV3 i Catalunya Rdio; Xavier Fisa, director de Lavinia Voice o Emili Planas, gerent doperacions de Mediapro.Un dels plats forts d'aquesta edició ser la taula rodona moderada per scar Herreros, responsable de la redacció d'Esports de la Xarxa, on Joan Maria Pou, periodista de RAC1; Snia Gelm, de Catalunya Rdio, Danae Boronat, de Movistar+ i Sique Rodríguez, cap desports de SER Catalunya, debatran sobre el futur de la rdio esportiva.De la seva banda, Mariola Dinars, directora i presentadora del programa Popap de Catalunya Rdio, exercir com a moderadora d'un debat sobre la progressiva desmaterialització dels estudis de rdio i televisió, on també hi participar Pepa Fernández (directora del programa De Pe a Pa a RNE).Fira MACEn parallel, el MAC desplega enguany una srie de sessions preenregistrades per a empreses que es posaran online l11 de novembre, encetant una línia de continguts exclusius que tindr continutat durant tot lany. És un intent de desestacionalitzar el MAC i apropar-lo encara més a lactualitat del moment.Lmbit empresarial de Fira MAC sha reinventat, amb noves fórmules de participació i una apertura a organitzacions professionals, entitats, mitjans de comunicació i centres de formació. Malgrat el context econmic, més de 30 empreses mostraran la seva activitat, amb una representació de companyies de la resta de l'estat i 7 firmes internacionals provinents de pasos com Frana, Dinamarca i Pasos Baixos.Rdios escolars: teixint xarxaEl MAC 2020 també ser lescenari duna experincia illusionant: el projecte de la xarxa de rdios escolars dels Pasos Catalans. A hores d'ara més de mig centenar de rdios escolars, locals i comunitries ja en formen part, amb lobjectiu de promoure l'aprenentatge i potenciar les veus dels infants i joves.Premis de Comunicació LocalLa Xarxa Audiovisual Local (XAL) reactiva els Premis de Comunicació Local -l'última edició va ser la del 2013- en les diferents categories. La iniciativa té el suport de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Granollers i compta amb la collaboració del Mercat Audiovisual de Catalunya, l'Observatori de la Rdio a Catalunya i Roca Umbert Fbrica de les Arts.El MAC es clour amb l'anunci dels guanyadors dels guardons en l'emissió en directe del programa Connecti.cat de la Xarxa. L'objectiu és posar en valor les iniciatives que, des del sector de l'audiovisual de proximitat, contribueixen a reforar i enriquir l'espai informatiu i comunicatiu de Catalunya.