Publicado 10/01/2019 12:18

El port de Tarragona vol posar en marxa la terminal provisional de creuers al moll de Balears a mitjan 2021

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Lampliació del moll permetr augmentar la capacitat de les installacions fins que no sexecuti el contradic dels Prats

ACN

Tarragona.-El port de Tarragona vol comenar a rebre creuers a la nova terminal provisional del moll de Balears a mitjan 2021, segons ha avanat aquest dijous el seu president, Josep Maria Cruset. Actualment, sest redactant el projecte dampliació del moll i a la primavera es remetr a Ports de lEstat perqu en faci laprovació tcnica i pugui comenar el procés de licitació. El port vol que les obres comencin a final dany i estiguin enllestides al 2021. Les actuacions tindran un cost duns 20 milions deuros. Cruset ha apuntat que el nou moll ser multifuncional i acollir els creuers de forma temporal mentre no senllesteixi el contradic dels Prats, que comporta una tramitació més llarga.

Segons el president de lAutoritat Porturia, ampliar el moll de Balears és prioritari per poder acollir els creuers en millors condicions que les que ofereix el moll de Llevant. En aquest sentit, Cruset ha subratllat que el nou espai permetr al port posar-se al mercat en una escala de dimensió diferent. Així, ha apuntat que podran créixer en creuers en una quantitat que no es veur limitada pel moll, sinó a la nostra capacitat datreuren. Finalment, Cruset ha dit que el moll de Balears esdevindr un més de les installacions porturies un cop lactivitat de creuers es traslladi al dic dels Prats. El president del port shi ha referit en declaracions als mitjans després duna conferncia de la presidenta de Ports de lEstat, Ornella Chacón, a la Cambra de Tarragona. Cruset i Chacón es van reunir aquest dimecres a la tarda per repassar el futur del Port.Cruset ha assenyalat que laprovació inicial la nova Zona dActivitats Logístiques (ZAL) a la Pineda est a punt de publicar-se i que en els propers mesos en tramitaran el projecte constructiu.Pel que fa a lestació intermodal Puerto Centro a Guadalajara, conegut com a port sec, Cruset ha explicat que Ports de lEstat intercedir amb Adif perqu pugui estar operativa el 2020, tal com est previst. Adif ha dautoritzar el flux de trens del corredor ferroviari dHenares cap a linterior de lestació intermodal i aquest permís, segons el president, és fonamental perqu podríem tenir la infraestructura construda i no poder-la connectar a la xarxa. De la seva banda, la presidenta de Ports de lEstat, Ornella Chacón, ha defensat que pressionen tan com poden al ministeri de Foment perqu agilitzi les infraestructures adreades al transport de mercaderies. Chacón ha reconegut lesfor inversor dels ports, entre els quals també el de Tarragona, en accessos viaris i ferroviaris fora dels seus dominis. Durant la conferncia, Ornella Chacón ha assenyalat que el principal repte de Ports de lEstat ara mateix és la redacció dun nou marc estratgic, ats que lactual data de finals dels anys noranta. Segons Chacón, volen recollir les opinions de totes les autoritats porturies de lEstat i de la resta dagents implicats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés