Publicado 04/02/2019 15:36

El Port de Barcelona incrementa el benefici un 8% durant el 2018, fins als 53,7 milions d'euros

El trfic total arriba a les 67,7 milions de tones i assoleix un nou rcord en la srie histrica

ACN

Barcelona.-El Port de Barcelona va augmentar els beneficis en un 8% durant l'any passat, fins als 53,7 milions d'euros, i ha registrat un trfic total de 67,7 milions de tones, xifra que representa el millor resultats de la srie histrica. El resultat ha vingut motivat per l'evolució del trfic de contenidors, que ha superat els 3,4 milions de TEU, un 15% més, i que es produeix després de l'augment del 32% registrat el 2017 i que va convertir el port de Barcelona amb el millor creixement a Europa. L'import net de xifra de negoci es va situar en els 173,5 milions d'euros, un 4% més que l'exercici anterior, mentre que el 'cash flow' va arribar als 102,5 milions d'euros, un 4% més. L'endeutament, que és de 196,7 MEUR, s'ha redut en un 30% per la cancellació anticipada durant l'any passat de dos préstecs del BEI de 66,3 MEUR.

Fonts del port han destacat que durant el 2018 el port es va consolidar en l'activitat exportadora a mercats cada vegada més diversificats i llunyans i que els resultats confirmen l'impuls de la intermodalitat grcies al creixement del transport ferroviari i de les autopistes del mar.Els contenidors de transbordaments que són descarregats per tornar-se a embarcar a una altra destinació- van augmentar un 35%. A més, el Port de Barcelona ha canalitzat 752.915 TEU d'exportació, amb un increment del 6,6% respecte l'any passat. Pel que fa les importacions (580.892 TEU) també van créixer, un 3,5%.El 25% dels contenidors que passen pel port tenen la Xina com a origen o destinacióLa Xina es consolida com a soci principal del Port de Barcelona ja que el 25% dels contenidors que passen per la installació hi tenen origen o destinació, tot i que també destaquen altres mercats. Els que registren un major dinamisme en el comer amb el Port és Algria (+45%),, els Estats Units (+18%), la Índia (+4,4%), Mxic (+12,6%), Vietnam (+27,5%), Tailndia (+18,7%) i Egipte (+14%).A banda dels mxims histrics en el trfic total i de contenidors, en el trfic dels líquids a granel també s'ha registrat un rcord, que amb 15,2 milions de tones han crescut un 5,2%. Per productes, el més rellevant ha estat el gas natural, amb un 3% més, seguit de la gasolina, amb un 12,6%. Els biocombustibles, per, són el líquid a granel que més ha augmentat. En canvi, els slids a granel i els vehicles han patit una reducció de la seva activitat respecte el 2017. Les mercaderies slides a granel, amb 4,2 milions de tones registrades, han disminut (-4,7%) principalment pel descens de les exportacions de ciment, mentre que en el trfic de vehicles s'ha registrat un descens del 3%, fins a les 810.218 unitats.Pel que fa el transport ferroviari de contenidors, van créixer un 7,7% (262.379 TEU), xifra que situa la quota ferroviria al port en un 13,3%. També és el mitj d'arribada i sortida de vehicles, amb el transport de 263.900 unitats, un 11% més, i ha elevat la quota ferroviria de vehicles fins al 36,2%.D'altra banda, les autopistes del mar van permetre desviar prop de 150.000 camions de les carreteres, cosa que representa un 7% més de mercaderies transportades fins a ports italians i nord-africans.Nou rcord de creueristes, amb 4,4 milionsDurant lany 2018 el Port de Barcelona ha rebut un total de 4,4 milions de passatgers (+8,6%), xifra que marca un nou mxim en la srie histrica de la installació. Daquest volum, 1,4 milions viatgers (+2%) van ser usuaris de ferris de línia regular (amb les Illes Balears, Itlia o el nord dfrica), i 3 milions van ser creueristes (+12%). Entre els creueristes, hi ha els que inicien o finalitzen el seu recorregut a Barcelona i els que arriben en temporada baixa. Entre els primers, que fan una major aportació econmica a la ciutat, van créixer un 16%, el doble dels que només hi fan escala. Pel que fa als que arriben en temporada baixa, han augmentat un 17% i ja suposen el 44% del total de passatgers de creuers que visiten la ciutat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés