Publicado 11/3/2019 17:15:25 +01:00CET

El Port de Barcelona admet " algunes puntes d'espera excessiva" per defensa que l'operativa terrestre ha millorat

Assegura que són "puntuals i associades a alteracions concretes de l'operativa"

ACN

Barcelona.-El Port de Barcelona ha adms aquest dilluns que els camions poden patir "algunes puntes d'espera excessiva" -tot i que "sempre puntuals i associades a alteracions concretes de l'operativa"- en les operacions de crrega i descrrega dins del recinte per ha defensat que el servei de transport terrestre ha millorat de "manera significativa" durant els darrers anys després de la implantació de "diversos desenvolupaments i processos de digitalització". En aquest sentit, el port ha destacat la posada en marxa d'un web disponible per a tota la comunitat que informa del temps d'accés i de la durada de l'operativa en cada una de les terminals. En un comunicat, el Port de Barcelona afirma que respecta la protesta dels transportistes i s'ha mostrat disposat el dileg i les negociacions per facilitar un acord.

En aquest sentit, ha defensat que al llarg dels dos darrers mesos "ha mantingut en tot moment el dileg obert amb les parts" i ha confirmat que s'havien arribat a diversos acords entre les terminals de contenidors i els transportistes, com els relacionats amb els rendiments mínims i amb el temps mxims d'operació dels camions a les terminals.D'altra banda, el Port de Barcelona destaca que la tendncia al gegantisme dels portacontenidors ha propiciat l'arribada de vaixells cada cop més grans a les terminals i que aix genera "puntualment" pressió als principals ports del món per redistribuir de manera "eficient" la crrega. Per aix, el port recorda que treballa amb el sistema de reserves BCN Port Booking System, que est en fase inicial d'implantació i que "a mig termini" ha de resoldre les esperes a les terminals. Els transportistes que treballen al port han iniciat aquest dilluns a la matinada cinc jornades de protesta contra les llargues esperes al Port de Barcelona i han denunciat la "passivitat" i "desinters" per afrontar les reformes per resoldre "els greus problemes del sector", entre d'altres. Les mobilitzacions es produeixen a l'interior del recinte de moment.