El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona titlla el codi ètic de Ciutadans de "mentida" perquè diu que el "falsejament de dades" hauria de ser "causa de dimissió"
ACN
Barcelona.-El primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha reclamat a la presidenta del grup municipal de Ciutadans a la ciutat, Carina Mejías, que "com a mínim demani perdó", després que 'ElDiario.es' hagi revelat que Mejías va inflar el seu currículum incloent un màster (UVic) i un postgrau (UIC) quan, de fet, va impartir estudis menors de cinc i tres crèdits respectivament. A més, Pisarello ha recordat que, segons el codi ètic de Ciutadans, el "falsejament de dades" en el currículum hauria de ser "causa de dimissió". És per aquest motiu que el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament ha dit que el codi ètic de Ciutadans és una "mentida" perquè "no serveix per retre comptes".
Pisarello ha assegurat que lamenta que Mejías hagi "falsejat" el seu currículum perquè considera que fets com aquest contribueixen al "desprestigi de la política". A més, ha criticat la "voluntat inexplicable i innecessària d'inflar currículums" perquè els representants polítics no són escollits "per ser o no doctors". "Això s'ha d'aturar", ha reclamat. D'altra banda, Pisarello ha subratllat que el fet que representants públics inflin el seu currículum és una "falta de respecte envers la gent modesta que fa molts esforços per fer estudis universitaris i postuniversitaris com a forma d'ascens social".