Publicado 05/08/2019 07:03

Paco Azorín porta la Traviata més feminista i contempornia a l'Auditori del Castell de Peralada

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

L'escengraf murci interpreta l'obra de Verdi amb la soprano russa Ekaterina Bakanova en el paper protagonista

ACN

Peralada.-L'Auditori del Castell de Peralada (Alt Empord) estranar aquest dilluns la interpretació que ha fet l'escengraf murci Paco Azorín de La Traviata. Una visió contempornia i feminista adaptada a l'actualitat i que, segons ha explicat el mateix Azorín, vol captar al públic jove que és la primera vegada que s'acosta a La Traviata. "Hem portat a escena un personatge lliure de pensament, d'accions i per tant responsable de les seves decisions", ha assenyalat Azorín. Una revisió de la pea de Verdi que compta amb un repartiment de luxe amb la soprano russa Ekaterina Bakanova, en el paper protagonista de Violetta Valery, acompanyada de René Barbera com a Alfred Germont i Quinn Kesley en el paper de Giorgio Germont. Una pea que s'estrenar avui a l'Auditori del Castell i que repetir funció dimecres.

Poques entrades queden encara a la venda per poder assistir a l'estrena d'una de les obres més interpretades de l'pera. La Traviata de Giuseppe Verdi es transforma en una pea feminista, ajustada a l'actualitat i "lliure de pensament i responsable dels seus actes". Aquest ha estat el perfil que el director d'escena murci, Paco Azorín, ha volgut donar-li. "Crec que és molt important revisar aquesta obra, ja que cap dona pot estar castigada en el títol com va fer Verdi que la va anomenar la extraviada", ha assenyalat.I la dona encarregada de representar aquest "alliberament" és la soprano russa Ekaterina Bakanova, interpretant el paper de Violetta Valery. Bakanova reconeix que per a ella és "molt emocionant" i "molt exigent" ja que es tracta d'una visió "molt nova de la Traviata", per es mostra confiada en qu el públic en sortir satisfet.I és que aquesta Traviata es presenta en clau contempornia seguint la línia del espectacles d'Azorín. L'apoderament de la dona a principis del Segle XXI ha perms veure el món amb uns altres ulls, amb una visió "molt més oberta, global i integradora". Azorín assenyala que Violetta és una dona "que no necessita consells o tuteles per ser ella mateixa en tot moment, per gaudir de la vida que vol dur i per estimar amb total llibertat". Per aconseguir-ho, explica Azorín, ha donat "un gir" i ha apostat per una lectura des de l'ptica de la protagonista, transformant a Germont en l'enemic i lluitant contra la visió "masclista i opressora que la designa com una dona extraviada".Bakanova considera que l'accent que se li ha donat a la pea és en moments "molt forta", i que es troba "molt lluny" de la visió que podia tenir inicialment de la Traviata. La soprano, per, explica que en l'actuació es limita a "concentrar-se" i reconeix que hi ha hagut una "gran cooperació" entre Azorín i la resta de l'equip.La importncia del vestuariUna de les claus que explica aquesta revisió de La Traviata es troba en el vestuari, que ha anat a crrec del dissenyador de moda Ulises Mérida. Azorín comenta que necessitava algú que "entengués" l'alta costura i espera que aquesta sigui la primera de moltes collaboracions entre Azorín i Mérida.Una pea feta a midaDes del festival han destacat que la Traviata que s'estrenar aquest dilluns és una pea "feta a mida" per al festival. Es tracta d'una producció que possiblement molts teatres d'pera no farien per que és una aposta i un projecte idoni per a nosaltres", explica el director del festival de Peralada, Oriol Aguil.A més, Aguil destaca que la construcció de la producció s'ha dut a terme en tallers de Figueres, Cabanes i Peralada, i per tant, s'ha convertit en una producció de "quilmetre zero".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés