Publicado 04/04/2019 16:03

Noel Alimentaria tanca el 2018 amb una facturació de 277 MEUR, un 8% més que l'any anterior

La crnia garrotxina aposta per la diversificació de negoci amb la incorporació de les pizzes refrigerades i el sushi

ACN

Sant Joan les Fonts.-La crnia garrotxina Noel Alimentaria ha tancat el 2018 amb una facturació de 277 milions d'euros (MEUR), cosa que representa un increment del 8,2% respecte l'any anterior que va ser de 256 MEUR. D'aquesta manera, se segueix amb la tendncia de creixement sostingut dels darrers anys. Pel que fa a la producció, s'han assolit les 66.665 tones, un 12,7% més que el 2017 quan es va arribar a les 59.148 tones. Amb presncia amb més de 60 pasos, l'estratgia internacional de l'empresa passa per consolidar els mercats on ja té presncia i comenar a expandir-se a pasos com Estats Units, Xina i Llatinoamrica. Durant el 2018, la crnia ha invertit 14 MEUR, dels quals 6 MEUR s'han destinat a ampliar la secció de cuits (especialment el pernil cuit).

Els cuits que elabora Noel Alimentaria són la principal activitat si bé s'ha fet una aposta per la diversificació de negoci amb l'entrada a segments com les pizzes refrigerades artesanes de gamma alta, el sushi, l'snacking' carni o els productes per a usuaris amb dietes flexiterianes. Per aconseguir-ho, durant el 2018 va crear Sensei Sushi amb una inversió de 2,5 milions deuros dedicada a la producció de sushi envasat. També durant lany passat, va llanar el Kubdu Mediterranian Biltong, un producte que té el seu origen en una 'start up' que Noel va adquirir a finals del 2017. En el cas de les pizzes, l'empresa va fer una aliana estratgica amb Casa Bona Tradicional, una empresa amb seu a Calonge (Baix Empord).Entre les noves gammes que ha posat a la venda, destaca la 'Veggie' creada el 2016 amb una selecció de productes llescats sense carn i elaborats amb clara dou com a base proteica, dirigida als flexiterians, un nou segment de consumidors en creixement. Actualment, s'ha ampliat amb una selecció dhamburgueses vegetals, fetes a base de llegums, verdures i cereals. En aquesta línia, el 2018 la companyia també ha fet una aposta pels "superaliments" presentant dues noves referncies de pit de gall dindi llescada amb col kale i brquil, englobades dins la nova gamma Superfoods.Un 56% de la facturació són exportacionsAmb presncia amb més de 60 pasos, l'estratgia internacional de l'empresa passa per consolidar els mercats on ja té presncia i comenar a expandir-se a pasos com Estats Units, Xina i Llatinoamrica. Actualment les exportacions de xarcuteria representen més de la meitat de la facturació anual en aquesta divisió de negoci. Concretament, el 2018 han suposat un 56% del total facturat.Una inversió feta de 14 MEURDurant el 2018, la crnia ha invertit 14 MEUR, dels quals 6 MEUR s'han destinat a ampliar la secció de cuits (especialment el pernil cuit), 2,9 MEUR en l'ampliació de la capacitat productiva de les plantes de llescat i 1,2 MEUR més a la planta dedicada a la producció de carn fresca. Pel que fa als 3,9 MEUR restants, han servit per millorar la nova planta d'embotits picats curats que va obrir el 2015 amb més de 20.000 metres quadrats. Aquesta última inversió se suma als 46,5 milions invertits en aquestes noves installacions durant els anys anteriors. Pel que fa a la inversió prevista per enguany, la companyia destinar 10 MEUR en actuacions diverses. En l'mbit de responsabilitat ambiental, Noel Alimentaria ha redut un 25% el plstic dels envasos en algunes de les gammes i un 14% del consum d'energia i d'aigua per tona produda grcies a diverses accions que s'han posat en marxa per minimitzar la petjada ambiental. Més de 1.100 treballadorsNoel Alimentaria és una empresa familiar ubicada a Sant Joan les Fonts (Garrotxa) especialitzada en la producció i la distribució de pernil cuit i curat, embotits, carns fresques i plats preparats tant pel mercat nacional com internacional. Té una plantilla de 1.189 treballadors i 10 plantes productives. Pel que fa al mercat internacional, exporta a més de 60 pasos. L'estratgia empresarial passa per seguir apostant per la innovació i continuar guanyant presncia tant al mercat nacional com al mercat exterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés