Actualitzat 20/12/2018 12:00

Nissan i sindicats de la planta de Sant Andreu de la Barca arriben a un acord sobre el nou conveni col·lectiu

Inclou increments laborals i mesures de flexibilitat i serà efectiu des del passat 1 d'abril i fins el 31 de març de 2021

ACN

Sant Andreu de la Barca.-La direcció de Nissan i els representants sindicals de la planta de Sant Andreu de la Barca, l'antiga Emtisa, han arribat a un acord sobre el nou conveni col·lectiu, el primer específic per aquesta factoria des que va passar a mans de la multinacional japonesa. El nou conveni, que estarà vigent des del passat 1 d'abril de 2018 i fins el 31 de març de 2021, fixa increments salarials consolidats de l'1,5%, 2,5% i 2% pels pròxims tres anys. A més, també contempla importants mesures de flexibilitat laboral. Així, estableix un mínim de 219 dies treballats i un màxim de 227 en funció de les necessitats productives previstes. També preveu una bossa de 30 hores flexibles per treballador que permetran ampliar o reduir la jornada diària en funció de les necessitats de la producció.

Ambdues parts també han acordat l'adhesió de la planta al Pla d'Igualtat de Nissan Motor Ibérica, incorporant els permisos i llicències allí recollits, així com la regulació en matèria de formació continua dels treballadors.

Contingut patrocinat