El muntatge tracta sobre "l'amor adolescent, la repressió, la por, l'abús de poder i la ignorància a l'Alemanya del segle XIX"
ACN
Barcelona.-Torna a Barcelona un clàssic dels musicals 'El despertar de la primavera' ('Spring Awakening'), que es podrà veure del 5 al 29 d'abril al Teatre Victòria. El musical pop rock tracta sobre l'amor adolescent, la repressió, la por, l'abús de poder, la incomprensió i la ignorància, a l’Alemanya del segle XIX. Aquesta versió catalana es va estrenar l'any passat a la sala Gaudí de Barcelona i està dirigit per Marc Vilavella amb la coreografia d'Ariadna Peya, la direcció musical de Gustavo Llull i la traducció catalana de David Pintó. Com ha explicat la companyia, 'El despertar de la primavera' és sobretot "un descobriment de la sexualitat en totes les seves variants i també una forma de denúncia i revelació contra una mateixa societat que encara avui dia ens controla i empresona".
L'obra va ser escrita a finals del segle XIX i va significar "una càrrega de profunditat contra les estructures d'una societat hipòcrita i dominada pels poders econòmics, la religió i la moral, i els valors reaccionaris". L'estrena del musical va ser l'any 2006 a l'Off Broadway de Nova York.