Publicado 12/04/2019 13:06

El moviment venal reprn els talls de l'N-340, que seran mensuals fins l'alliberament de l'AP-7 al desembre

El Departament d'Interior autoritza de nou la protesta, que aquest dissabte ser a les cinc de la tarda a Alcanar

ACN

Amposta.-El moviment venal 'Prou! AP-7 Gratuta Ja' reprendr aquest dissabte a la tarda els talls de la N-340 amb una nova protesta a l'altura de les Cases d'Alcanar (Montsi). El Departament d'Interior ha autoritzat novament les protestes, després de denegar el permís per als talls setmanals durant l'últim mes amb l'argument que l'assistncia no superava les 20 persones. A partir d'ara, per, els vens han anunciat que els talls seran mensuals, alternativament a les Cases d'Alcanar i Amposta, fins el 31 de desembre, quan est previst que s'aixequin les barreres dels peatges de l'AP-7 entre Salou i Alacant per la finalització de la concessió. Volen denunciar, així, que la construcció d'onze rotondes "destrossar" la N-340 i la convertir en una via urbana. També reclamen que es mantingui la gratutat de les autopistes que finalitzen la concessió i rebutgen la implantació de la vinyeta per finanar el seu manteniment.

Els vens tornen aquest dissabte a la carretera amb el 231 tall per exigir la gratutat de les vies rpides públiques i que es paralitzi la construcció de les onze rotondes al tram ebrenc de la N-340. Ser a les cinc de la tarda i tindran la mateixa durada, 45 minuts. A partir d'aquest moment , per, ja no seran setmanals, sinó mensuals, i tenen també data de finalització: el 31 de desembre. "Ho farem a les Cases d'Alcanar i Amposta perqu són els llocs que es veuran ara afectats per la construcció de noves rotondes", ha precisat el portaveu del moviment venal, Lloren Navarro. El moviment venal treballa ara, d'una banda, amb la prioritat de posar en entredit les rotondes. També en l'mbit administratiu, requerint formalment informació urbanística i sobre contractes a ajuntaments com Alcanar o l'Ametlla de Mar i, aquesta mateixa setmana, també Tortosa i Amposta, dades que seran utilitzades per elaborar un estudi. "Volem informar la gent com converteixen la nacional en una carretera urbana com volen els nostres representants", ha clarificat Navarro, tot recordant que aquesta configuració deixaria la N-340 com a "inviable" per contribuir al desenvolupament econmic de les Terres de l'Ebre. Al darrere de tot plegat, els vens creuen que s'hi podrien amagar "interessos urbanístics".El segon gran front continua sent la campanya informativa per exigir que les autovies i autopistes de l'Estat continun sent gratutes en el futur davant l'amenaa de la implantació de la vinyeta com a impost per garantir el manteniment d'aquestes infraestructures. Un model que, consideren, permetr perpetuar els beneficis de les concessionries i les grans constructores de les últimes dcades, especialment després, segons denuncien, que la concessió de l'AP-7 hauria d'haver finalitzat fa més de 20 anys enrere.Bonificacions de Peníscola a TorreblancaD'altra banda, el govern espanyol aplicar des d'aquest diumenge les bonificacions dels peatges de l'AP-7 en el tram entre Peníscola i Torreblanca (Castelló), que prolongar les que ja s'apliquen entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant per treure el trnsit pesant de la N-340. Així, els camions se veuran obligats a passar per l'AP-7 amb una rebaixa del 50% aquells que efectun trajectes interns i del 42,53% els de llarg recorregut.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés