Publicado 18/01/2019 13:58

El metro de Barcelona tindr 12 trens més a finals d'any per acostar-se a freqüncies de dos minuts i mig d'espera

Agencia Catalana de Noticias
ACN

TMB ha augmentat un 86% la inversió en el servei en els últims quatre anys

ACN

Barcelona.-La regidora de Mobilitat de Barcelona i president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Mercedes Vidal, ha assegurat que durant aquest mandat s'ha incrementat en un 86% la inversió en el servei de metro i tren. Una tendncia que continuar amb la incorporació de 12 trens nous a finals del 2019 a les línies més congestionades, l'L1, L2, L4 i L5, amb l'objectiu "a llarg termini" d'arribar als dos minuts i mig d'espera, ha dit Vidal. En aquests quatre anys, s'han afegit 10 trens més en hora punta a les línies convencionals. A més, s'ha autoritzat la compra de 42 trens per substituir els trens de més de 30 anys on s'hi ha detectat amiant. En la mateixa roda de premsa el conseller delegat de TMB ha afirmat que "és previsible" que la xifra de treballadors afectats, que ara se situa en 12 persones, "es vagi movent" en els propers mesos.

La regidora ha assegurat que, durant aquests quatre anys, s'ha "revertit" el descens en inversió en metro i bus. Si entre 2011 i 2014 TMB va dedicar 164 milions d'euros a inversions, aquest mandat, de moment, la xifra ha arribat als 305 milions. Pel que fa a la xarxa de bus, en global shan afegit 66 cotxes al servei de manera que diriament hi ha 900 vehicles al carrer en hora punta. Alhora, sha renovat flota per accelerar la reconversió ambiental. En total shan comprat 423 nous autobusos, un augment del 230% respecte el mandat anterior, quan sen van adquirir 128. A nivell de metro, en total shan afegit 10 trens més a lhora punta en les línies convencionals i shan contractat 12 trens més per millorar el servei a les línies més congestionades i acostar les freqüncies als dos minuts i mig. Alhora, sha autoritzat ladquisició de 42 trens per substituir trens amb una antiguitat superior a 30 anys, en els quals recentment shan identificat alguns components amb contingut damiant. En aquests quatre anys també shan inaugurat les noves línies de metro de la L9 Sud i la L10 Sud de metro. Aix ha suposat sumar 22 nous quilmetres de metro i 17 noves estacions. Vidal també ha destacat la represa del programa de rehabilitació destacions de metro antigues o delevada utilització amb una inversió de 8,25 milions d'euros en la rehabilitació integral de lestació de Parallel, Bess Mar, Passeig de Grcia i en la millora dandanes i altres espais dUniversitat i Fondo. "En només quatre anys s'han revertit les retallades que reduen significativament l'oferta i el servei de transport públic collectiu als ciutadans de Barcelona i l'rea metropolitana", ha afirmat la regidora de BComú.Coincidint amb les diferents intervencions fetes a la companyia, la valoració dels serveis de bus i de metro també han assolit els seus "mxims histrics", ha celebrat. I és que els usuaris de bus el puntuen amb la nota de satisfacció global més alta des del 2008, assolint un 7,88. Al seu torn, els usuaris del metro també el puntuen amb la nota mitjana més alta de la srie histrica, un 7,73, i el que més valoren és loferta de transport. Les diferents actuacions realitzades han fet possible que en el balan anual demissions de TMB, aquest 2018 shagi produt una davallada del 59% de les emissions globals contaminants respecte lany anterior. Més de la meitat dels busos incorporats a la flota els darrers tres anys són híbrids o elctrics i a partir del 2019 hi ha el compromís dadquirir només busos elctrics, híbrids i de gas natural. "Ens hem avanat 22 anys en el compliment dels Acords de París", ha assegurat el conseller delegat de la companyia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés