L'Ajuntament destina prop de 3 MEUR en subvencions perquè els escolars puguin accedir a l'esport també en el temps de lleure
ACN
Barcelona.-Més de 90.000 nens de la Barcelona participaran en una cinquantena d'activitats esportives organitzades durant l'horari lectiu aquest curs, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona. Amb l'inici de les classes, ell consistori i el Consell de l'Esport Escolar de la ciutat tornen a emprendre els programes municipals que promocionen l'esport entre els alumnes de les escoles barcelonines. Entre les propostes organitzades durant l'horari lectiu, es duran a terme modalitats esportives minoritàries com ara esports de pel·lícula, reptes saludables, criquet, bàdminton i es tornaran a provar uns altres que van començar l'any passat i van tenir "bona acollida" com ara el tenis taula, la percussió corporal o la pilota. D'altra banda, el consistori promourà l'accés a l'esport en temps de lleure amb una campanya d'ajuda econòmica que ha ascendit prop de 3 MEUR amb més de 13.000 subvencions.
Pel que fa a les activitats dins de l'horari lectiu, aquest any també es farà especial referència a totes les activitats que s'emmarquen dins dels "grans esdeveniments esportius de la ciutat" com els esports de mar, vinculat a l'activitat de la Fundació Navegació Oceànica Barcelona (FNOB); pilota, dins del proper Mundial de Pilota; bàdminton, amb el Barcelona World Tour de Bàdminton; i tots els esports de rodes, pels World Roller Games 2019.A més, el consistori ha presentat la campanya 'Curs esportiu escolar a la ciutat' que recull totes les propostes d'activitats esportives fora de l'horari escolar per a l'alumnat de cinc a disset anys, que han estat valorades, catalogades i homologades per l'Ajuntament per aquest curs."L'oferta municipal esportiva escolar està planificada i dissenyada amb l'objectiu que cap infant quedi sense fer activitat per raons socioeconòmiques. Com diu el lema de la campanya informativa, els nens i nenes tenen dret a l'accés universal a la pràctica esportiva, perquè la considerem una eina cabdal en el seu creixement com a persones", ha dit Marta Carranza, comissionada d'Esports del consistori barceloní.