Publicado 02/03/2019 08:33

Més de 6.000 camions es desvien cada dia de lN-340 i lN-240 cap a lautopista

Els transportistes continuen reclamant que sels bonifiqui el 100% del peatge

ACN

Tarragona.-Aquest dissabte es compleix mig any de la prohibició de pas de camions en diversos trams de lN-340 i lN-240. La mesura, destinada a reduir la sinistralitat i a millorar la fludesa del trnsit, ha fet que una mitjana de 6.228 vehicles pesants es desvin cada dia cap a lautopista. Segons dades de final de febrer, en un dia laborable es desvien 3.818 camions cap al tram de l'AP-7 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, 1.038 al de l'AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, i 1.372 al tram de l'AP-7 entre Altafulla i Vilafranca. Les associacions de transportistes continuen reclamant que sels bonifiqui tot el preu del peatge i no només el 50%, mentre que el moviment venal per lAP-7 gratuta insisteix en alliberar lautopista.

Segons les dades del Ministeri de Foment a les quals ha tingut accés lACN, uns 9.030 camions passen diriament pel tram de lAP-7 entre Altafulla i Vilafranca; 7.022 circulen per lAP-7 entre lHospitalet i Peníscola, i 2.029 transiten per lAP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria.En els tres trams, les bonificacions previstes per als vehicles de quatre eixos o més són dun 42,53% en el cas dels camions en trnsit i del 50% en els que facin trajectes interns. En parallel, també estan exempts de peatge els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d'anada i tornada en el tram comprs entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores. En tots els casos, els conductors han de disposar dun sistema de peatge dinmic o telepeatge (Via T). Els transportistes volen bonificacions del 100%Des de la seva entrada en vigor el 2 de setembre passat, la mesura ha generat rebuig entre el collectiu de transportistes, que ha protagonitzat diverses marxes lentes arreu de Catalunya. El sector vol que la bonificació dels peatges sigui total i no del 50% com est establert en lactualitat. Segons els camioners, els peatges obligatoris tenen impacte en el seu negoci i els veuen com un nou tribut afegit als impostos dels hidrocarburs.La Federació Empresarial dAutotransport de Tarragona (FEAT) denuncia que la mesura que restringeix el pas de camions "assenyala i criminalitza el sector". Segons el seu president, Josep Lluís Aymat, són les administracions qui "han badat i fracassat en la seva missió de tenir les infraestructures en correcte estat" i aix, diu, no és responsabilitat dels transportistes. Reclamen l'AP-7 gratuta a l'EbreDe la seva banda, el moviment venal ebrenc per una AP-7 gratuta insisteix que el desviament de camions només ha beneficiat la concessionria de l'autopista, mentre el govern espanyol ha aprofitat per convertir l'N-340 en una carretera comarcal, apedaada amb diverses rotondes i limitacions de velocitat. El portaveu del moviment, Lloren Navarro, diu que la gratutat de peatges per a tots els usuaris de l'AP-7 seria més eficient per reduir el transport pesant de lN-340. Segons Navarro, la mesura coarta la llibertat de circulació i posa en risc els usuaris de carreteres urbanes i interurbanes del territori per on els camions busquen alternatives per desplaar-se. A més, el portaveu venal ha recordat que a final d'any ven la concessió de l'AP-7 entre Tarragona i Alacant, i que el govern espanyol ha reiterat que no la renovar. Al seu torn, lalcalde del Vendrell, Martí Carnicer, opina que la situació a lN-340 ha millorat claríssimament des que els camions estan obligats a desviar-se cap a lautopista. Tot i aix, Carnicer apunta que leficcia de la mesura a la costa no es podr comprovar fins més no se sotmeti a més estrs. En aquest sentit, la prova de foc arribar durant les operacions de Setmana Santa o de les vacances destiu, quan les cues quilomtriques de vehicles són una constant a la zona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés