Publicado 11/10/2019 11:28

Més de 400 persones participen en un simulacre d'emergncies al túnel de l'AVE al Pertús

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

L'exercici s'ha basat en la hiptesi del descarrilament d'un tren de passatgers amb gairebé un centenar de ferits, cinc d'elles de gravetat

ACN

La Jonquera.-Més de 400 persones han participat aquest dijous a la matinada en un simulacre d'emergncies al túnel del Pertús de la línia de l'AVE Figueres-Perpiny. La delegació del govern espanyol a Catalunya, en coordinador amb la Prefectura dels Pirineus orientals i l'empresa Línia Figueres Perpiny (LFP) han liderat l'exercici en aquesta equipament, l'única gran infraestructura crítica ferroviria que gestionen conjuntament dos estats espanyol i francs al 50%. L'exercici, que ha comptat amb efectius dels cossos de seguretat d'ambdues bandes de la frontera a més de figurants, s'ha basat en la hiptesi d'un descarrilament d'un tren de passatgers amb gairebé un centenar de ferits, cinc d'ells de gravetat.

Com que l'accident s'ha situat a la part espanyola del túnel, el subdelegat de govern espanyol ha estat l'encarregat d'activar el Pla de Socors Binacional (PSB), la Sala de Crisi a la boca nord i la direcció de l'emergncia. Tot seguit, la Generalitat ha activat el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT), el marc de coordinació dels efectius. La trucada d'emergncies al 112 ha servit per alertar tots els cossos implicats. A l'actuació, hi ha participat més de 120 efectius de Protecció Civil, Bombers, Mossos d'Esquadra i el SEM. Protecció Civil de la Generalitat s'ha encarregat de gestionar la informació relativa a les persones afectades per l'accident i la sala d'atenció als familiars en coordinació amb RENFE. Els Bombers hi han intervingut amb dotacions dels parcs de Figueres, La Jonquera, Llan i Roses (Alt Empord) del Grup d'Emergncies Mdiques i la sala de control. Pel que fa al SEM, hi ha participat amb dotze dotacions de diferents unitats i un equip de psiclegs. Els Mossos d'Esquadra, per la seva part, hi ha destinat unitats de trnsit, seguretat ciutadana i ARRO, entre d'altres. L'alcaldessa de la Jonquera, Snia Martínez i el segon tinent d'alcalde hi ha participat des de la Sala de Crisi. Protecció Civil de la delegació del govern a Catalunya, amés, hi ha enviat set tcnics especialistes; la Gurdia Civil tretze efectius de la comandncia de Girona, de Roses i de la secció fiscal de la Jonquera; la Policia Nacional, 38 d'intervenció policial, policia científica i judicial; la Unitat Militar d'Emergncies (UME), tretze membres i un equip de telecomunicacions especialitzat i Renfe, 22 efectius. Des de la Prefectura dels Pirineus Orientals, hi ha participat el cap de Gabinet, Jean Sebastien Boucard, i diversos operatius de Protecció Civil dels Pirineus Orientals, els Bombers, els Gendarmes i el SMUR-Urgences de France, amb un total de 80 efectius. La societat operadora de la infraestructura, per la seva banda, hi ha destinat 30 efectius i mitjans materials. També hi ha estat representada amb el seu director general, Petros Papaghiannakis, que ha participat en la direcció de les operacions. D'altra banda, RENFE i el SEM hi ha aportat més d'un centenar de figurants, que han simulat ser passatgers del tren per donar realisme al simulacre. Un document de conclusions L'exercici ha comenat cap a tres quarts de dotze amb l'avís d'emergncies i s'ha acabat cap a tres quarts de tres de la matinada. La intervenció ha servit com a exemple de coordinació entre els integrants de l'operatiu. Amb els resultats obtinguts, es confeccionar un document amb les conclusions basades en les aportacions de tots els participants que es presentar al Comit de Seguretat de la infraestructura. Les conclusions, a més, s'incorporaran a una nova versió del Pla de Socors Binacional vigent, aprovat l'any 2010, i revisat al 2014, que es troba en fase d'actualització. Des de la posada en marxa de la línia d'alta velocitat, s'han fet sis simulacres al túnel, tant a la part espanyola com a la francesa i contemplant diversos escenaris. Una infraestructura transfronterera La secció internacional de l'AVE entre Figueres i Perpiny té una longitud de 44,5 quilmetres, 24,5 en territori francs i 20 en territori espanyol. La línia disposa d'un trfic mixt de passatgers i mercaderies, -incloses les perilloses- i compta amb aquest túnel transfronterer format per dos tubs ferroviaris units per ramals de comunicació i que compten amb els sistemes de seguretat més avanats. Cada tub est assignat a una única via construda entres dues voreres, de manera que queda un pas lliure a cada banda de la via. El túnel té una longitud de 8,3 quilmetres, dels quals 7,3 es troben en territori francs. A 300 km\/h, el tren d'alta velocitat creua la infraestructura en 100 segons.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés