Publicado 11/6/2019 18:00:57CET

Mercadona llança un nou servei de compra en línia a Barcelona

Un centre logístic a la Zona Franca abastirà la ciutat i continuarà un model que es va estrenar a València l'any passat

ACN

Barcelona.-La cadena de supermercats Mercadona ha llançat aquest dimarts un nou servei de compra en línia a Barcelona començant per quatre codis postals dels districtes de Sarrià-Sant Gervasi i de les Corts. En funció de l'evolució del projecte, l'empresa anirà expandint l'operativa a altres zones de Barcelona i possiblement a municipis dels voltants en els propers anys. Un centre logístic situat a la Zona Franca abastirà la ciutat i continuarà amb un model de subministrament que la companyia presidida per Juan Roig va estrenar a València l'any passat. Després d'haver rebut una inversió de set milions d'euros, aquest magatzem, anomenat 'rusc', donarà feina a 92 persones en inici. S'estima que aquest nombre incrementi fins als 350 treballadors "en els mesos vinents".

El centre operatiu té 10.500 metres quadrats, 2.500 dels quals estan destinats a productes frescos i a una àrea d'emmagatzematge en fred per a productes refrigerats i congelats que requereixen temperatures inferiors als 20 graus sota zero. Els productes frescos es reben i preparen el mateix dia de lliurament al client.Addicionalment, en el nou magatzem logístic s'han inclòs elements que redueixen el consum energètic, com ara panells solars i aïllaments especials per a la zona de magatzem de fred.Mercadona disposa, de moment, d'una flota de 50 vehicles propulsats per gas amb tres models que permeten transportar fins a quinze, nou o cinc comandes per viatge en funció de la mida. La cadena manté la tarifa en 7,21 euros per comanda i l'horari de lliurament s'amplia de 7h00 a 22h00, de dilluns a dissabte, en franges d'una hora a partir de l'endemà d'haver fet la compra.Els equips dedicats al desenvolupament informàtic, el disseny, el producte, la logística i l'atenció al client romandran a la seu a València, des d'on donaran servei també al projecte digital de Barcelona.La directora general del projecte de compra en línia de Mercadona, Juana Roig, ha assegurat en un comunicat que el llançament del servei de compra en línia a la ciutat de Barcelon ve precedit per l'"èxit" que ha tingut a València, on està disponible des de fa un any. Mercadona preveu llançar la nova compra digital a Madrid a principis del 2020.