Publicado 12/06/2019 17:28

La meitat dels usuaris de la moto i la bici compartida provenen del transport públic

A Barcelona, aquest tipus de mobilitat encara és incipient i només el 10% de la població aproximadament l'ha utilitzat

ACN

Barcelona.-El 51% dels usuaris de la bici compartida i del 'car sharing' i el 47% de la moto compartida provenen del transport públic, segons l'estudi 'Ús dels vehicles compartits a Barcelona' elaborat pel Reial Autombil Club de Catalunya (RACC). Es tracta, per, d'una mobilitat que encara és molt incipient a la capital catalana ja que menys del 10% de la població l'utilitza, la majoria dels quals són joves de menys de 35 anys. En el cas de les bicicletes, les distncies acostumen a ser curtes, concretament el 97% no arriben als 10 quilmetres i en el 55% dels casos es recorren menys de 5 quilmetres; unes xifres que són semblants en el cas de les motos. D'altra banda, l'estudi destaca que set de cada deu usuaris de la mobilitat compartida declara no tenir vehicle propi, sobretot pels costos d'adquisició i manteniment i pel baix ús.

L'ús de la bicicleta compartida també té una especial incidncia entre els joves, ja que el 74% dels usuaris són menors de 35 anys i dos de cada tres usuaris s'han incorporat en els dos darrers anys per l'aparició d'operadors privats que s'afegeix al Bicing, que Barcelona ofereix des del 2007. Sobre el seu perfil, 6 de cada deu són treballadors i tres de cada deu són estudiants, mentre que pel que fa la freqüncia de l'ús, el 68% en fa un ús molt habitual: el 54% l'utilitza entre 3 i 5 vegades setmanals i el 14% el fa servir cada dia. A més, el 39% dels usuaris valora que el seu cost és més econmic que un vehicle de propietat i la proximitat amb les parades de transport públic.Pel que fa els usuaris de les motos compartides, el 77% ho han fet substituint els viatges a peu o en bicicleta i el 47% el transport públic, mentre que el 12% abans utilitzava una moto motoritzada i un 9% el vehicle, incls el taxi. En la mateixa línia que la bicicleta, molts dels usuaris fins a nou de cada deu- han incorporat aquest tipus de mobilitat en els darrers dos anys. No obstant aix, cal tenir en compte que només la meitat dels conductors reconeix tenir experincia prvia en la conducció dels vehicles de dues rodes, un 19% admet no tenir-ne cap i un 28% prefereix no contestar. Quant a la freqüncia d'ús, la majoria un 63%- no ho fa de manera habitual i un de cada tres l'utilitza entre 3 i 5 vegades a la setmana.D'altra banda, l'estudi també conclou que l'actual usuari de cotxe compartit a Barcelona prové d'un vehicle motoritzat i que la meitat també feia viatges en transport públic. A diferncia de la moto i la bici, l'usuari habitual té més de 35% i el 80% és treballador. De fet, la meitat dels trajectes es deuen a motius laborals i el 31% per a oci dins de la ciutat davant el 17% que l'utilitza per a escapades de cap de setmana. El 63% dels trajectes són superiors als 20 quilmetres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés