Publicado 04/10/2020 12:09CET

Matías Carnero: "Seat és la marca primària i Cupra un complement, el risc que tenim és que ens canviïn la tendència"

Imatge d'un operari treballant en un Cupra Formentor a la cadena de producció el 29 de setembre de 2020. (Horitzontal)
Imatge d'un operari treballant en un Cupra Formentor a la cadena de producció el 29 de setembre de 2020. (Horitzontal) - Àlex Recolons (ACN)

El president del comitè d'empresa de Seat està convençut que Martorell tindrà model elèctric el 2027

ACN

Barcelona.-El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, defensa en una entrevista a 'El Periódico' la importància de la marca de l'automobilística respecte a Cupra, d'on prové el nou president, Wayne Griffiths. "Seat és la marca primària, i Cupra és un complement. El risc que tenim és que ens canviïn aquesta tendència", destaca Carnero, que explica que va advertir al president del grup Volkswagen, Herbert Diess, que no li permetria fer "polítiques contra la marca Seat i a favor de Cupra". "Hem d'anar en paral·lel", avisa. De fet, Carnero creu que a Griffiths "no li posaran fàcil des d'Alemanya", i confessa que, en el seu parer, a la central "tenen mania" a Seat.

"Estem vetats pel propi consorci en alguns mercats. No podem anar al llatinoamericà, no ens deixen. Per què? Ells sabran", diu. "Cupra ens aporta rendiment econòmic per cotxe venut, valor afegit. Seat ens deixa benefici i una gran rendibilitat per volum. Ja li vaig dir a Diess que no vull que Seat es converteixi en una Nissan", explica el president del comitè d'empresa. El sindicalista, de la UGT, es mostra convençut que la planta de Martorell tindrà un model elèctric. "La data no és concreta, però no negaré que hi ha hagut converses entre el govern i Seat per crear una plataforma electrificada a la península ibèrica", afirma. "Jo crec que el 2027 hi haurà un cotxe elèctric a Martorell, sí o sí. I seria el substitut natural del model Ibiza", afegeix. Amb tot, Carnero recorda que es pot exigir "poc" a Volkswagen sobre el cotxe elèctric si no hi ha una bona electrificació arreu de l'Estat. "El debat està en els ajuts, com a Polònia, on a les fàbriques que han muntat els han donat 400 milions", precisa. Pel que fa al futur de la fàbrica, Carnero aposta per aconseguir que Martorell tingui una "línia multimarca" per poder fabricar Seat "o qualsevol altre cotxe". També destaca que cal ampliar les dos línies que hi ha de pintura, perquè siguin tres. "Si volem optar a tenir volums afegits o addicionals, hem d'invertir per una major capacitat en pintura de 2.600 cotxes al dia, són 600.000 cotxes a l'any", precisa. "La inversió potent és la pintura, i tenim espai. Crec que es farà. És la intenció, amb part dels 5.000 milions d'euros previstos", conclou.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés