Publicat 04/10/2020 12:09

Matías Carnero: "Seat és la marca primria i Cupra un complement, el risc que tenim és que ens canvin la tendncia"

Imatge d'un operari treballant en un Cupra Formentor a la cadena de producció el 29 de setembre de 2020. (Horitzontal)
Imatge d'un operari treballant en un Cupra Formentor a la cadena de producció el 29 de setembre de 2020. (Horitzontal) - lex Recolons (ACN)

El president del comit d'empresa de Seat est convenut que Martorell tindr model elctric el 2027

ACN

Barcelona.-El president del comit d'empresa de Seat, Matías Carnero, defensa en una entrevista a 'El Periódico' la importncia de la marca de l'automobilística respecte a Cupra, d'on prové el nou president, Wayne Griffiths. "Seat és la marca primria, i Cupra és un complement. El risc que tenim és que ens canvin aquesta tendncia", destaca Carnero, que explica que va advertir al president del grup Volkswagen, Herbert Diess, que no li permetria fer "polítiques contra la marca Seat i a favor de Cupra". "Hem d'anar en parallel", avisa. De fet, Carnero creu que a Griffiths "no li posaran fcil des d'Alemanya", i confessa que, en el seu parer, a la central "tenen mania" a Seat.

"Estem vetats pel propi consorci en alguns mercats. No podem anar al llatinoameric, no ens deixen. Per qu? Ells sabran", diu. "Cupra ens aporta rendiment econmic per cotxe venut, valor afegit. Seat ens deixa benefici i una gran rendibilitat per volum. Ja li vaig dir a Diess que no vull que Seat es converteixi en una Nissan", explica el president del comit d'empresa. El sindicalista, de la UGT, es mostra convenut que la planta de Martorell tindr un model elctric. "La data no és concreta, per no negaré que hi ha hagut converses entre el govern i Seat per crear una plataforma electrificada a la península ibrica", afirma. "Jo crec que el 2027 hi haur un cotxe elctric a Martorell, sí o sí. I seria el substitut natural del model Ibiza", afegeix. Amb tot, Carnero recorda que es pot exigir "poc" a Volkswagen sobre el cotxe elctric si no hi ha una bona electrificació arreu de l'Estat. "El debat est en els ajuts, com a Polnia, on a les fbriques que han muntat els han donat 400 milions", precisa. Pel que fa al futur de la fbrica, Carnero aposta per aconseguir que Martorell tingui una "línia multimarca" per poder fabricar Seat "o qualsevol altre cotxe". També destaca que cal ampliar les dos línies que hi ha de pintura, perqu siguin tres. "Si volem optar a tenir volums afegits o addicionals, hem d'invertir per una major capacitat en pintura de 2.600 cotxes al dia, són 600.000 cotxes a l'any", precisa. "La inversió potent és la pintura, i tenim espai. Crec que es far. És la intenció, amb part dels 5.000 milions d'euros previstos", conclou.