Publicado 30/05/2019 21:15

Marfeel preveu arribar als 500 treballadors "en un futur relativament proper"

La start-up catalana rep el premi José Manuel Lara a l'ambició i el propsit empresarial del Cercle d'Economia amb ASTI Mobile Robotics i Jeanologia

ACN

Sitges.-La start-up catalana Marfeel preveu arribar als 500 treballadors "en un futur relativament proper", segons ha explicat el seu COO i cofundador, Juan Margenat, durant un debat al Cercle d'Economia de Sitges. L'empresa, especialitzada en publicitat per a mitjans de comunicació en suport mbil, ha estat guardonada amb el I Premi José Manuel Lara a l'ambició i el propsit empresarial del Cercle, juntament amb ASTI Mobile Robotics i Jeanologia. El guardó reconeix les companyies joves que han aconseguit consolidar el seu projecte. "Som una empresa jove i hem crescut molt, i cada dos anys hem hagut de reinventar-nos. Al principi tots anvem a menjar cada divendres, ara marxes de viatge i quan tornes hi ha tres persones noves", ha adms Margenat, que ha destacat la seva voluntat de mantenir l'esperit original de l'empresa i no créixer sense sentit.

Margenat ha explicat que han experimentat "creixements molt agressius" i positius, per que són "eficients en capital" i que mai han volgut arriscar-se amb fons amb els que no confiessin. "Aix fa que tinguem molts pretendents, i a vegades tenim la temptació de fer una mega-ronda de finanament, per créixer com, per a qu?", ha destacat, assenyalant la necessitat de tenir un bon pla empresarial per a expandir-se. Marfeel, que actualment compta amb 150 treballadors, espera tancar l'any amb 200 i ara, ha adms el seu cofundador, comencen "a veure els 500 en un futur relativament proper". A més, també es plantegen l'opció d'obrir noves seus, més enll de la que tenen a Nova York. "Són reptes que hem de treballar", ha assegurat. El COO de Marfeel ha explicat que actualment Espanya suposa "menys del 30% de la facturació" i que són especialment forts als Estats Units, el mercat llatinoameric, Europa occidental o també en nous mercats com el sud de l'frica, especialment en els pasos anglosaxons. Per la seva banda, el CEO de Jeanologia ha explicat la tasca de l'empresa en lluitar per reduir la contaminació de la indústria txtil. En concret, ha dit que han aconseguit passar dels 15 MEUR de facturació el 2012 a 110 MEUR el 2015, amb la contractació d'un enginyer cada setmana, i estalviant al món 15 milions de metres cúbics d'aigua amb les seves tcniques per reduir-ne l'ús en el sector. "Cuidar el món i fer alguna cosa positiva és una cosa molt rendible", ha explicat. Finalment, Verónica Pascual, CEO d'ASTI Mobile Robotics ha explicat que la seva companyia ha crescut i s'ha autofinanat en bona part d'aquest creixement, per que va arribar un moment en qu va necessitar buscar un soci per ajudar en la nova fase, com empresa més gran, amb capacitat d'especialització i de professionalització de tota la gestió. Pascual ha destacat que les noves generacions d'empresaris ja no només treballen per obtenir beneficis o fer créixer l'empresa, sinó també per generar un impacte social, un valor afegit que ha dit que va més enll de tenir els clients satisfets. "Com més satisfet est l'equip, més bé funciona", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés