Publicado 05/10/2020 07:04CET

L'operadora Goufone de Vic preveu superar els 10 MEUR de facturació, un 74% més que l'any passat

Pla general de l'oficina de Goufone de Vic amb un dels seus fundadors el 5 d'octubre del 2020. (horitzontal)
Pla general de l'oficina de Goufone de Vic amb un dels seus fundadors el 5 d'octubre del 2020. (horitzontal) - Lourdes Casademont (ACN)

La pandèmia no afecta els plans d'expansió de l'empresa, que en els últims sis mesos ha contractat 25 persones

ACN

Vic.-L'empresa de telecomunicacions Goufone de Vic preveu tancar aquest any amb una facturació de més de 10 milions d'euros (MEUR), un 74% més que l'any passat. Aquesta dada confirma el moment de creixement d'una empresa que es va crear el 2013 de la mà de tres joves de Gurb i Taradell. Des de la seva experiència, es van proposar facilitar l'accés a Internet a aquelles zones on era deficitari o inexistent tot desplegant la seva pròpia fibra òptica al territori. La irrupció de la pandèmia no ha frenat les previsions de seguir estenent-se pel territori. Aquest any hauran invertit un 5 MEUR i preveuen destinar 6 MEUR més el 2021. En els últims sis mesos, a més, han contractat 25 persones, la majoria per a les tasques d'atenció al client.

Goufone és una operadora de telecomunicacions que ofereix serveis de connexió a Internet (fibra òptica o ràdio enllaç), telefonia fixa i mòbil, i televisió. Va néixer a Vic el 2013 arran de l'experiència de tres joves universitaris que des dels seus pobles, Gurb i Taradell, van patir les dificultats per accedir a Internet així com el "dèficit" de l'atenció al client de les operadores. D'aquí va sortir la idea de posar en marxa una nova operadora que es diferenciés per un "servei d'atenció de proximitat" on el client "parla amb persones i no amb màquines" per resoldre els problemes, detalla a l'ACN un dels socis impulsors, Marc Mundó.La seva estratègia de negoci es basa en el desplegament de la seva pròpia fibra òptica. Van començar a Gurb i Osona i des de llavors s'han anat expandint pel territori: Girona (Aiguaviva i Vilobí d'Onyar), Alt i Baix Empordà, Moianès, Ripollès, Bages, Vallès Oriental (Bigues i Riells) i Maresme (Mataró). Sense deixar de banda la voluntat de cobrir pobles petits, s'han marcat com a objectiu convertir-se en "operadors de referència" a totes aquestes zones i arribar al màxim d'usuaris. Admet que a aquest sector hi ha molta competència però confien seguir guanyant quota de mercat en la mesura de les seves capacitats i sense oblidar els pobles més petits, on no arriben les gran empreses per rendibilitats. "Tirar un km de cable a una cantonada de Barcelona permet connectar una capacitat de gent que no és la mateixa que un km de cable per un poble de 300 habitants o que, per arribar-hi, facin falta 6 km més de cable", explica a tall d'exemple. Malgrat les dificultats tècniques i l'increment de costos, l'empresa va apostar des d'un primer moment per donar solucions als pobles més petits i així volen seguir fent-ho sense perdre de vista l'expansió a ciutats. Treballen seguint una planificació a dos anys vista. Un full de ruta que han pogut mantenir malgrat la irrupció de la pandèmia. "Van ser uns mesos rars com tothom; sí que vam notar que la gent tenia més pressa davant la necessitat (de connexions i mòbils) i hi havia reticències a rebre els tècnics a casa", recorda Mundó. Però a nivell d'altes de clients no van notar cap diferència. El que més es va demanar va ser ampliar la contractació de dades perquè hi havia més necessitats de connexió i més hores a casa. També els va funcionar molt bé el servei de centraleta virtual per a les empreses. Més facturació i més inversióLes xifres demostren el creixement que ha experimentat la companyia en pocs anys. Dels 7.000 clients del 2017, han passat a superar els 20.000 aquest any, dels quals un 30% són empreses. I a nivell de facturació, els números també han anat a l'alça. Dels 5,75 MEUR del 2019, la previsió és tancar aquest any superant els 10 MEUR, preveient un nivell de creixement del 74% respecte l'any anterior. Pel que fa a inversió, dels 3,7 MEUR del 2019 s'ha passat als 4,3 MEUR aquest any. Per al 2021 la inversió serà de 5 MEUR. Els costos són bàsicament el desplegament de la fibra òptica i el cost de connectar cada usuari. L'augment d'activitat també s'ha reflectit a la plantilla. Dels 13 treballadors que eren el 2016, enguany ja han arribat als 87 treballadors. En els últims sis mesos han contractat 25 persones i en els pròxims mesos es crearan 35 nous llocs de treball. Internet, un servei bàsic a les llarsDurant el confinament, les famílies i treballadors s'han adonat que tenir una bona connexió a Internet és bàsic per poder seguir el dia a dia. "Quan la feina i els estudis dels fills depenen d'Internet, confiem que els clients valorin que hi ha algú darrere (que vetlla perquè funcioni) i uns costos associats; per això no hem pretès mai ser l'operadora més barata del mercat", subratlla Mundó. També posa d'exemple el fet que no tinguin permanència a l'hora de contractar-los. Des de la posada en marxa de l'empresa, han desplegat 2.800 km de fibra òptica a Catalunya.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés