La pandmia no afecta els plans d'expansió de l'empresa, que en els últims sis mesos ha contractat 25 persones
ACN
Vic.-L'empresa de telecomunicacions Goufone de Vic preveu tancar aquest any amb una facturació de més de 10 milions d'euros (MEUR), un 74% més que l'any passat. Aquesta dada confirma el moment de creixement d'una empresa que es va crear el 2013 de la m de tres joves de Gurb i Taradell. Des de la seva experincia, es van proposar facilitar l'accés a Internet a aquelles zones on era deficitari o inexistent tot desplegant la seva prpia fibra ptica al territori. La irrupció de la pandmia no ha frenat les previsions de seguir estenent-se pel territori. Aquest any hauran invertit un 5 MEUR i preveuen destinar 6 MEUR més el 2021. En els últims sis mesos, a més, han contractat 25 persones, la majoria per a les tasques d'atenció al client.
Goufone és una operadora de telecomunicacions que ofereix serveis de connexió a Internet (fibra ptica o rdio enlla), telefonia fixa i mbil, i televisió. Va néixer a Vic el 2013 arran de l'experincia de tres joves universitaris que des dels seus pobles, Gurb i Taradell, van patir les dificultats per accedir a Internet així com el "dficit" de l'atenció al client de les operadores. D'aquí va sortir la idea de posar en marxa una nova operadora que es diferenciés per un "servei d'atenció de proximitat" on el client "parla amb persones i no amb mquines" per resoldre els problemes, detalla a l'ACN un dels socis impulsors, Marc Mundó.La seva estratgia de negoci es basa en el desplegament de la seva prpia fibra ptica. Van comenar a Gurb i Osona i des de llavors s'han anat expandint pel territori: Girona (Aiguaviva i Vilobí d'Onyar), Alt i Baix Empord, Moians, Ripolls, Bages, Valls Oriental (Bigues i Riells) i Maresme (Mataró). Sense deixar de banda la voluntat de cobrir pobles petits, s'han marcat com a objectiu convertir-se en "operadors de referncia" a totes aquestes zones i arribar al mxim d'usuaris. Admet que a aquest sector hi ha molta competncia per confien seguir guanyant quota de mercat en la mesura de les seves capacitats i sense oblidar els pobles més petits, on no arriben les gran empreses per rendibilitats. "Tirar un km de cable a una cantonada de Barcelona permet connectar una capacitat de gent que no és la mateixa que un km de cable per un poble de 300 habitants o que, per arribar-hi, facin falta 6 km més de cable", explica a tall d'exemple. Malgrat les dificultats tcniques i l'increment de costos, l'empresa va apostar des d'un primer moment per donar solucions als pobles més petits i així volen seguir fent-ho sense perdre de vista l'expansió a ciutats. Treballen seguint una planificació a dos anys vista. Un full de ruta que han pogut mantenir malgrat la irrupció de la pandmia. "Van ser uns mesos rars com tothom; sí que vam notar que la gent tenia més pressa davant la necessitat (de connexions i mbils) i hi havia reticncies a rebre els tcnics a casa", recorda Mundó. Per a nivell d'altes de clients no van notar cap diferncia. El que més es va demanar va ser ampliar la contractació de dades perqu hi havia més necessitats de connexió i més hores a casa. També els va funcionar molt bé el servei de centraleta virtual per a les empreses. Més facturació i més inversióLes xifres demostren el creixement que ha experimentat la companyia en pocs anys. Dels 7.000 clients del 2017, han passat a superar els 20.000 aquest any, dels quals un 30% són empreses. I a nivell de facturació, els números també han anat a l'ala. Dels 5,75 MEUR del 2019, la previsió és tancar aquest any superant els 10 MEUR, preveient un nivell de creixement del 74% respecte l'any anterior. Pel que fa a inversió, dels 3,7 MEUR del 2019 s'ha passat als 4,3 MEUR aquest any. Per al 2021 la inversió ser de 5 MEUR. Els costos són bsicament el desplegament de la fibra ptica i el cost de connectar cada usuari. L'augment d'activitat també s'ha reflectit a la plantilla. Dels 13 treballadors que eren el 2016, enguany ja han arribat als 87 treballadors. En els últims sis mesos han contractat 25 persones i en els prxims mesos es crearan 35 nous llocs de treball. Internet, un servei bsic a les llarsDurant el confinament, les famílies i treballadors s'han adonat que tenir una bona connexió a Internet és bsic per poder seguir el dia a dia. "Quan la feina i els estudis dels fills depenen d'Internet, confiem que els clients valorin que hi ha algú darrere (que vetlla perqu funcioni) i uns costos associats; per aix no hem prets mai ser l'operadora més barata del mercat", subratlla Mundó. També posa d'exemple el fet que no tinguin permanncia a l'hora de contractar-los. Des de la posada en marxa de l'empresa, han desplegat 2.800 km de fibra ptica a Catalunya.