Publicado 28/2/2019 16:04:40 +01:00CET

L'Olotx2 genera un impacte econmic de 436.000 euros a la ciutat i se serveixen prop de 10.000 pats

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'Oficina de Turisme atén un 19% més de visitants i gairebé la meitat provenen de Barcelona

ACN

Olot.-La campanya de descomptes en oci i activitats de l'Olotx2 que es va fer del 22 al 24 de febrer ha generat un impacte de 435.945 euros. Es van servir prop de 10.000 pats i l'ocupació mitjana d'allotjaments va ser del 80%. Bona part de les activitats van aconseguir la plena ocupació i des de l'Ajuntament en fan un balan positiu. Aquell cap de setmana es va detectar un increment del 19% dels visitats a l'Oficina de Turisme respecte les mateixes dates de fa un any. Gairebé la meitat provenien de l'mbit metropolit. Enguany també s'ha detectat un increment de visitants de diferents punts de les comarques gironines.

L'Ajuntament d'Olot ha fet un balan positiu de la 7a edició de l'Olotx2, que es va fer el cap de setmana passat (del 22 al 24 de febrer). Es calcula que va generar un impacte econmic de 435.945 euros, una xifra lleugerament inferior a l'any anterior que va ser de 467.395 euros si bé es manté als nivells dels darreres anys. Cal recordar que en les primeres edicions la xifra se situava entorns dels 210.000 euros per a partir del 2017 ja va superar els 400.000 euros. Aquesta dada significa que per cada euro invertit en la campanya shan retornat 12 euros als sectors participants. Aquesta dada s'ha calculat a partir de les dades recollides pels allotjaments, restaurants i activitats que han format part de la campanya.Pel que fa a l'oferta gastronmica aquell cap de setmana es van servir prop de 10.000 pats. Segons dades facilitades per lAssociació dHostalatge de la Garrotxa, un gran nombre de restaurants van sobrepassat els pats previstos i algun establiment va superar els 800 pats servits. Pel que fa a allotjaments, locupació mitjana va ser del 80%. La xifra és 5 punts per sota de les dades de 2018 quan, de mitjana, es van reservar el 85% de les places disponibles en estades a Olot i a la resta de la comarca. Segons ha explicat aquest dijous el regidor de Turisme, Estanis Vayreda, lassistncia dun visitant més proper és una de les possibles causes daquesta lleugera disminució. També el fet que cada vegada hi ha més població local que decideix participar de manera més activa de la campanya. Un 19% més de visitants a l'Oficina de TurismeLOficina de Turisme dOlot va registrar un augment d'usuaris atesos aquell cap de setmana respecte les mateixes dates de fa un any. Concretament, un 19% més. Pel que fa a la procedncia dels visitants, aquest any han crescut molt els de diferents punts de les comarques gironines, tot i que gairebé la meitat de les persones ateses a lOficina de Turisme eren de municipis de les comarques de Barcelona. La pgina web de lOlotx2 també ha augmentat el número dusuaris en relació als anys anteriors. A www.olotx2.cat, hi van haver un total de 15.442 accessos que han generat 28.517 sessions i un total de 102.301 pgines visitades (un 9% més que 2018). Els usuaris del web procedeixen principalment de comarques de Barcelona (67,35 %), seguits de les de Girona en menor nombre (16,75 %). Cada any augmenten les visites rebudes a la pgina web i les consultes realitzades amb anterioritat, que també arriben mitjanant trucades o correus electrnics a lOficina de Turisme dOlot.Activitats i comerosEn el cas de les activitats, la majoria han tingut plena ocupació, com ara les 160 visites realitzades al Mas La Coromina o els passejos en poni, cavall o carruatge per la Fageda. LOlotx2 va aixecar el teló amb lespectacle 'En Peyu i en Dani' a la sala El Torín amb una assistncia dunes 200 persones. Dissabte a la tarda van tenir lloc els concerts del Fil musical que van aplegar més de 1.200 persones de públic pels carrers de leix comercial dOlot. El concert familiar de Funkids també va concentrar un bon nombre dassistents a la plaa Major coincidint amb un diumenge al matí de comer obert després de tot un dissabte de Botiga al Carrer. Unes 427 persones van visitar els Museus dOlot. Els comeros i serveis valoren positivament la campanya amb un increment de les vendes respecte a un cap de setmana normal de febrer, així com el fet dhaver obert el matí de diumenge. Parallelament els aparcaments participants a la campanya també han notat un increment dentrada de vehicles.Fent un balan de les 7 edicions realitzades fins al moment, lOlotx2 ha tingut un impacte econmic global de 2.431.925 euros. Des de lany 2013 i fins a lactualitat, shan servit 68.017 pats i s'han fet 7.519 estades en allotjaments dins la campanya. De mitjana per cada euro invertit des del sector públic nhan retornat 11 als sectors implicats del territori.