Publicado 17/06/2019 14:54

La línia 1 de metro entre Clot i Fondo estar dos mesos tallada per la renovació de 9 quilmetres de vies

Agencia Catalana de Noticias
ACN

TMB renovar sectors de túnel de més de mig segle d'antiguitat en uns treballs que costaran 20 milions d'euros

ACN

Barcelona.-La línia 1 de metro entre les parades de Clot i Fondo estar sense servei durant dos mesos pels treballs de renovació de nou quilmetres de via entre el Clot i Baró de Viver i per renovar aparells i installacions la infraestructura en el túnel que transcorre per sota al Meridiana, amb 65 anys d'antiguitat, i que continua per sota el barri de Sant Andreu, de fa 51 anys. Concretament, el tall es produir el 29 de juny i s'allargar fins el 30 d'agost, en uns treballs que tindran un cost de 20 milions d'euros. Segons TMB, es tracta de la inversió més important mai realitzada a la xarxa. Mentre duri el tall, els usuaris podran combinar altres transports existents i dos serveis especials dautobús. La resta de la línia, entre Hospital de Bellvitge i Clot, funcionar amb normalitat.

Lobra consistir principalment en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment est muntada sobre balast i passar a muntar-se sobre placa de formigó, per facilitar el manteniment futur, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via (dispositius que permeten les maniobres i canvis de sentit dels trens), es renovar tota la senyalització ferroviria per accionar els aparells en les noves posicions i sels afegiran funcionalitats. En un tram de via prxim a lestació de Santa Coloma saplicaran mesures per reduir vibracions.A més, es renovaran les estacions, com per exemple les cambres de baixa tensió, l'ampliació de cambres d'enclavament i es canviaran els accessos.TMB ha optat per fer els treballs a l'estiu coincidint amb l'poca de l'any amb menys mobilitat urbana ja que la circulació de trens és incompatible amb les obres. La interrupció parcial del servei de la línia 1 de metro suposa el tancament complet de nou estacions i el tancament parcial duna altra, Clot, que es convertir en terminal provisional. En aquest tram es registren unes 90.000 entrades els dies feiners del juliol, cosa que planteja un repte pel que fa al disseny de les alternatives de transport. Tant el volum de passatge com la configuració de la trama viria han obligat a descartar els autobusos llanadora com a alternativa principal i a recomanar en canvi laprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i el municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris.Rodalies com a alternativaAixí, la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies seran les alternatives principals durant el tall, aquests a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 \/ R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - Aragó (R2 \/ R2 Nord), junt amb dos serveis especials dautobús que habilitar TMB amb la funció denllaar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1.Els dos serveis complementaris dautobús (Especial L1 Clot - Fabra i Puig i Especial L1 Onze de Setembre - Fondo) seran gratuts i estaran dotats amb vehicles articulats que circularan amb freqüncies de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners. Les llanadores funcionaran amb els mateixos horaris de la xarxa de metro, incloses les nits de servei continuat.Talls parcials de cinc setmanes a les línies 2 i 5Daltra banda, aquest estiu el departament de Territori i Sostenibilitat executar dues actuacions més en la infraestructura del metro de Barcelona que comportaran suspensions parcials del servei durant cinc setmanes: a la línia 2, entre Parallel i Sagrada Família, del 27 de juliol al 30 dagost, per treballs de millora de les condicions mecniques de la via, i a la línia 5, entre Can Vidalet i Collblanc, del 29 de juliol a l1 de setembre, per obres relacionades amb la futura estació dErnest Lluch.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés