Publicat 19/10/2020 17:04

Les obres del nou moll de Balears del port de Tarragona arriben al 40% d'execució

Pla obert de les obres del nou moll de Balears, al port de Tarragona, amb els caixons collocats. Imatge publicada el 19 d'octubre del 2020. (Horitzontal)
Pla obert de les obres del nou moll de Balears, al port de Tarragona, amb els caixons collocats. Imatge publicada el 19 d'octubre del 2020. (Horitzontal) - Cedida pel Port de Tarragona (ACN)

La nova línia d'atracada per a creuers entrar en funcionament a mitjan 2021

ACN

Tarragona.-Els treballs de construcció del nou moll de Balears del port de Tarragona ha arribat ja al 40% d'execució i es manté la previsió que entri en funcionament a mitjan 2021. Segons informa l'Autoritat Porturia, amb la collocació dels onze caixons s'ha enllestit la part més complexa de l'obra de construcció, que va comenar al juliol. "Tot ha funcionat sense cap entrebanc", explica Carles Segura, director d'Infraestructures i Conservació del port de Tarragona. El moll, amb una superfície de quatre hectrees i una línia d'atracada de 700 metres, estar destinat a l'activitat de creuers. La infraestructura permetr l'arribada simultnia de diversos vaixells, inclosos els més grans.

Tant el procés de fabricació com el del collocació eren de gran complexitat i han requerit la collaboració de diferents serveis portuaris. En la fabricació dels caixons hi ha treballat de forma simultnia entre 50 i 60 persones, a torns, les 24 hores del dia i els set dies de la setmana. La cadncia de construcció ha estat d'un caixó per setmana, la mateixa que per a la seva collocació.Cadascun dels onze caixons fabricats tenen 41,05 metres d'eslora, 16,75 metres de mnega i 21,30 metres d'altura. El pes d'un caixó buit és de 7.288,80 tones, mentre que ple es calcula que ser de 33.440,65 tones. Per al forjat d'aquests onze caixons s'han destinat més de tres milions de quilos d'acer.