Publicat 11/04/2018 13:19

Les obres del nou espai del Monestir de Sixena que acollirà les peces del MNAC i el Museu de Lleida s'iniciaran el 2019

El govern aragonès ha pactat amb les monges ampliar de dos a tres dies l'horari de visites i, quan acabin els treballs, de dimarts a diumenge

ACN

Saragossa.-Les obres del nou espai expositiu del Monestir de Sixena, que acollirà les peces procedents del MNAC i el Museu de Lleida, s'iniciaran a començaments del 2019, s'allargaran un any i mig i comptaran amb un pressupost de tres milions d'euros. Així ho estableix el Pla Director de Reial Monestir de Santa Maria de Sixena, que s'ha presentat aquest dimecres a Saragossa. Els treballs d'aquesta primera fase consistiran a adequar l'espai conegut com a Palau de Doña Sancha i instal·lar-hi vitrines amb control de temperatura i humitat individualitzat, segons les necessitats de cada obra, per acollir les prop de cent peces traslladades des de Catalunya. Aquesta zona, d'uns 610 metres quadrats, permetrà triplicar l'espai expositiu ja que, actualment, les obres s'exposen als antics dormitoris, que compten amb una superfície d'uns 220 metres quadrats. El govern aragonès, a més, ha pactat amb les monges, ampliar de dos a tres dies l'horari de visites des d'ara mateix i, quan acabin els treballs, obrir al públic com a qualsevol museu, de dimarts a diumenge.

Pel que fa a la sala capitular, que hauria d'acollir les pintures murals del MNAC si la justícia així ho acaba determinant, des del govern de l'Aragó mantenen que l'espai està "perfectament adequat" i que no està previst fer-hi cap inversió.

Contingut patrocinat