Publicado 03/01/2019 14:27

Les empreses culturals de Lleida impulsen una biennal per explicar-se i exportar produccions internacionalment

Agencia Catalana de Noticias
ACN

En els propers mesos s'elaborar un cens per quantificar el volum del sector a la ciutat

ACN

Lleida.-Les empreses culturals de Lleida volen impulsar un certamen biennal per tal de poder-se explicar i exportar les produccions que creen a nivell internacional. Aquesta és una de les principals potes d'un projecte que s'ha presentat aquest dijous a l'Espai de Creació Marbi i que compta amb la collaboració de la Paeria per elaborar, d'entrada un cens que ha de quantificar el volum d'empreses culturals que hi ha a la ciutat. S'inclour tot el sector, des del musical, a l'editorial, el teatral i l'audiovisual, passant també per les empreses que en depenen. La responsable del projecte, Margarida Troguet, ha dit que es vol crear una 'marca' que serveixi per explicar el que es fa i a la vegada buscar 'partners europeus' a través de projectes de cooperació internacional.

La micro i petita empresa cultural de Lleida ha engegat un projecte que vol servir per explicar qu es fa a la capital del segri en aquest mbit i a la vegada exportar productes de forma internacional. Una de les coordinadores d'aquest projecte, la Margarida Torguet, ha explicat que d'entrada s'elaborar un cens de 'qui és qui fa cultura a la ciutat, qu es fa, quin teixit hi ha i el context'. Es vol treballar d'acord amb l'estatut de l'artista que est elaborant el CONCA i no només amb empreses i indústries sinó amb el sector cultural en general.En aquest sentit, l'alcalde de Lleida, Flix Larrosa, ha remarcat que cal 'saber qu és una empresa cultural a Lleida' per tenir conscincia del que es fa i com est dimensionat el sector. Larrosa ha afegit que el projecte inclour el món editorial, musical, audiovisual, i teatral, entre d'altres.Una de les iniciatives més ambicioses d'aquest projecte és l'organització d'un certamen, que ser una barreja entre una fira i un festival, que es far en carcter biennal per explicar qu passa en tots els sectors de la cultura a la ciutat. Es centrar en tres eixos: pensament, mercat i exhibició, i es celebraria durant tres o quatre dies. Ara com ara, encara no s'ha decidit quan se celebrar la primera edició ni en quina poca de l'any. Així mateix, també es volen potenciar els esdeveniments culturals que ja es celebren actualment a la ciutat, que al llarg d'un trimestre poden arribar als 300.L'alta coordinadora del projecte, Marta Oliveres, ha assenyalat que per la biennal s'han inspirat en l'Edimburg Festival City i el Merkatua de Pamplona, que expliquen d'una manera transversal el sector cultural dels seus respectius mercats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés