Publicado 31/05/2019 14:39CET

L'empresa gironina Skitude es fusiona amb la noruega Skioo per ser la plataforma digital de referncia del món de l'esquí

L'operació, valorada en 8 MEUR, permetr millorar les vendes de forfets online i facilitar l'accés a pistes a més de 150 estacions de tot el món

ACN

Girona.-L'empresa gironina Skitude s'ha fusionat amb la noruega Skioo per ser la plataforma digital de referncia del món de l'esquí. L'aliana, valorada en 8 milions d'euros (MEUR) permet unir la xarxa d'APPs d'esquí més gran del món amb la tecnologia ideada per la companyia nrdica, que permet accedir a les estacions amb una sola targeta sense haver de fer cues. De cara a la propera temporada, Skitude i Skioo sumaran sinrgies per millorar el canals de venda a més de 150 estacions d'esquí d'arreu del món. Entre d'altres, els esquiadors podran fer servir sistemes de post-pagament (que els permetr pujar més rpid a pistes) o també comprar forfets de manera anticipada. Actualment, la comunitat d'Skitude est formada per més d'1,3 milions d'esquiadors (que han utilitzat alguna de les aplicacions gratutes compatibles amb la plataforma de l'empresa gironina).

La fusió entre Skitude i la tecnolgica Skioo est valorada en 8 MEUR. Per una banda, l'operació uneix la xarxa d'APPs d'esquí més gran del món. I per l'altra, la tecnologia ideada per l'empresa nrdica que ofereix l'accés a les estacions amb una sola targeta, sense haver de fer cues. Amb aquesta aliana, es milloraran els canals de venda de més de 150 estacions d'esquí d'arreu del món.Entre d'altres, aquesta estratgia passar per millorar els sistemes de pagament (que agilitzaran l'accés a pistes dels usuaris i també permetran a les estacions posicionar-se a la plataforma en línia). "Per exemple, estem treballant perqu els esquiadors puguin comprar un forfet de forma anticipada i carregar-lo a la seva targeta", explica el CEO d'Skitude, Marc Bigas. "La plataforma digital que neix aportar una nova dimensió a la indústria de l'esquí, amb un viatge digital més cmode", hi afegeix el president de la companyia gironina, Yngve Tvedt.Atraure nous esquiadorsLa fusió de les dues empreses, a més, també buscar la manera de combatre l'estancament d'esquiadors que viuen les estacions. "Ens vam embarcar en un viatge per resoldre reptes mitjanant la tecnologia", comenta Bigas. I per aix, subratlla que la interacció amb els usuaris d'Skitude "abans, durant i després", precisa- enfortir "la competitivitat" de la indústria de l'esquí. Actualment, la xarxa d'APPs gironina compta amb una comunitat de més d'1,3 milions d'esquiadors, que a través d'Skitude ja han registrat descensos en més de 1.200 estacions repartides en 45 pasos. Amb aquesta fusió, la nova plataforma passa a tenir un equip de 50 treballadors, repartits entre les oficines de Girona, Lausana (Sussa) i Oslo. L'accionariat de la companyia el lideren els socis emprenedors Marc Bigas i David Huerva, artífexs d'Skitude. A més dels socis inversors amb qu comptava l'empresa gironina (The Crowd Angel i Business Angels Girona) amb la fusió se n'hi incorporen tres més de noruecs: Investinor (un fons governamental), Canica i Norselab (que compta amb el campió olímpic d'esquí alpí Aksel Lund Svindal).

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés