Publicado 12/5/2019 17:13:06 +02:00CET

L'Automobile Barcelona repassa els últims 100 anys de cotxes amb una exposició de vehicles històrics i un audiovisual

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La fira automobilística bat el rècord de públic en el primer cap de setmana amb un 11% més que el 2017

ACN

Barcelona.-L'Automobile Barcelona 2019, el Saló Internacional de l'Automòbil, s'ha obert al públic aquest cap de setmana al recinte firal de Montjuïc amb diferents activitats que commemoren els seus 100 anys, com una exposició que mostra els vehicles més destacats de l'últim segle o l'audiovisual 'Gènesi', que repassa la història de l'automoció en el context social i polític des de finals del segle XIX fins a mitjans del segle XXI. En el primer cap de setmana d'obertura al públic en general, s'han batut els rècords d'assistència, i hi ha hagut un 11% més de visitants que l'anterior edició del 2017.

Amb motiu dels 100 anys de l'exhibició, Fermí Sulé i Pablo Gimeno, delegats de la mostra, han escollit dos vehicles que representin cada dècada des dels inicis del Saló de l'Automòbil de Barcelona l'any 1919. D'una banda, de la primera meitat del segle XX han triat els següents models: l'Elizalde T48 (1918), el model David 4 Cyl i Ford T (1919), Rolls Royce Silver Ghost (1923), Hispano Suiza H6C (1924), Renault Nervasport (1932), Mercedes Benz 500 K (1936), Cord 1812 Cabriolet (1937), Buick 76C Roadmaster (1941), Jeep Willys MB (1943) i Pegaso Z-102 Rabassada (1950).D'altra banda, de la segona meitat del segle XX i inicis del segle XXI s'han seleccionat el Cadillac El Dorado (1955), Aston Martin DB5 (1964), Fervelectric, cotxe elèctric espanyol (1967), BMW M1 (1979\/1981), Maserati Mexico (1971), Seat 1500 (1970), Ferrari Testarrosa (1987), Porsche 911 i Carrera Cabrio (1986), Seat Toledo Olímpic Elèctric (1991), Jaguar XK R (1996), BMW Z8 (1999\/2001) i Bentley Continental GT (2003). Així mateix, l'exhibició inclou tres motocicletes icòniques – Guzzi 65, Montesa Impala i Bultaco Sherpa T 125, una de les sis Bultaco que van conquistar l'Himàlaia el 1973.El president del Saló, Enrique Lacalle, ha afirmat que "aquesta exposició és una peça fonamental de les activitats del centenari. Reunir aquests 26 vehicles, molts d'ells autèntiques obres d'art i peces de museu, en un mateix recinte per oferir als visitants un passeig per la història del saló i també de la indústria de l'automoció és sens dubte una oportunitat única que reforça més, si és possible, a Automobile Barcelona com el gran esdeveniment de l'any pels amants del motor".L'Antoni, un gran aficionat als cotxes, s'ha mostrat satisfet amb l'exposició, però l'ha trobat curta, sobretot dels cotxes més antics, i n'ha trobat a faltar algun, com el Seat 600. Respecte els cotxes que sí que hi havia, ha destacat el Ferrari Testarossa, l'Aston Martin de James Bonde, un Pegaso i l'Hispano Suiza. Del saló, ha destacat que moltes marques hi han tornat, i opina que ara els cotxes són més segurs, però els motors semblen fabricats per "caducar". "Abans els cotxes duraven 500.000 o 600.000 quilòmetres, ara amb 200.000 ja són vells", lamenta.La Montse també s'ha mostrat satisfeta dels vehicles antics i ben conservats, però també li hagués agradat que n'hi hagués més. Aquesta visitant valora del saló en general les novetats tecnològiques, ecològiques i de seguretat dels nous models. En Miquel, que encara no té els 18 anys, diu que li ha semblat interessant conèixer tant els orígens dels cotxes com els futuristes.Espectacle immersiu, pantalles gegants i músicaD'altra banda, s'han pogut veure llargues cues per veure un espectacle audiovisual inèdit, titulat 'Gènesi', que endinsa els visitants en un viatge interactiu a través dels últims 100 anys d'història, automoció, tecnologia i música. Combina el so envolupant amb projeccions en tres dimensions i hologràfiques sobre panells de set metres d'altura. Per al president d'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, l'espectacle és una veritable "màquina del temps", ja que també proposa als espectadors un possible futur dibuixat per les tecnologies que ja transformen els vehicles, la mobilitat i la societat en general com la intel·ligència artificial, la conducció autònoma, l'internet de les coses, les ciutats intel·ligents i la conquesta del sistema solar.Està situat al Palau 2 del recinte de la Fira de Montjuïc, ocupa 1.500 metres quadrats i les sessions, de 30 minuts, es fan cada hora. La projecció arrenca amb la invenció del motor de combustió interna el 1860 i repassa fites de la indústria com la construcció del primer vehicle amb motor elèctric el 1886, el llançament del Ford T, el primer produït en sèrie, el 1908, la invenció dels frens de tambor el 1910, el naixement del Seat 600 el 1957, el desenvolupament del cinturó de seguretat de Volvo el 1959, el primer 'airbag' el 1971, la incorporació del GPS als primers vehicles particulars el 1995 i el rècord de velocitat en cotxe elèctric, 576 km\/h, entre altres.Aquestes fites de l'automoció s'entrellacen i contextualitzen amb fets clau de la història contemporània mundial i local, com l'Exposició Universal de Barcelona de 1988, la Primera Guerra Mundial, la Teoria de la Relativitat d'Einstein, el 1916, la Segona Guerra Mundial, el llançament a l'espai del primer satèl·lit, l'Sputnik, el 1957, el maig del 68 a París, la invenció del microxip el 1971, l'arribada de la World Wide Web el 1990 o el nomenament de Nelson Mandela com a president sud-africà, el 1994.La música també és protagonista i acompanya la narració visual amb peces triades per representar cada època històrica. Entre les 58 cançons, destaquen obres de Richard Wagner, Claude Debussy, Gustav Mahler, Glenn Miller, Elvis Presley, Edith Piaf, The Beatles, The Who, els Rolling Stones, Peret, Pink Floyd, Queen, Depeche Mode, Prodigy, Coldplay, Eminem i Rosalia.En Miquel s'ha mostrat entusiasmat amb la projecció, que ha qualificat de "perfecta i espectacular", amb molt bon acompanyament musical. Sobre l'Automobile en general ha dit que ha provat algunes novetats de diverses marques.