Publicado 12/05/2019 17:13

L'Automobile Barcelona repassa els últims 100 anys de cotxes amb una exposició de vehicles histrics i un audiovisual

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La fira automobilística bat el rcord de públic en el primer cap de setmana amb un 11% més que el 2017

ACN

Barcelona.-L'Automobile Barcelona 2019, el Saló Internacional de l'Autombil, s'ha obert al públic aquest cap de setmana al recinte firal de Montjuc amb diferents activitats que commemoren els seus 100 anys, com una exposició que mostra els vehicles més destacats de l'últim segle o l'audiovisual 'Gnesi', que repassa la histria de l'automoció en el context social i polític des de finals del segle XIX fins a mitjans del segle XXI. En el primer cap de setmana d'obertura al públic en general, s'han batut els rcords d'assistncia, i hi ha hagut un 11% més de visitants que l'anterior edició del 2017.

Amb motiu dels 100 anys de l'exhibició, Fermí Sulé i Pablo Gimeno, delegats de la mostra, han escollit dos vehicles que representin cada dcada des dels inicis del Saló de l'Autombil de Barcelona l'any 1919. D'una banda, de la primera meitat del segle XX han triat els següents models: l'Elizalde T48 (1918), el model David 4 Cyl i Ford T (1919), Rolls Royce Silver Ghost (1923), Hispano Suiza H6C (1924), Renault Nervasport (1932), Mercedes Benz 500 K (1936), Cord 1812 Cabriolet (1937), Buick 76C Roadmaster (1941), Jeep Willys MB (1943) i Pegaso Z-102 Rabassada (1950).D'altra banda, de la segona meitat del segle XX i inicis del segle XXI s'han seleccionat el Cadillac El Dorado (1955), Aston Martin DB5 (1964), Fervelectric, cotxe elctric espanyol (1967), BMW M1 (1979\/1981), Maserati Mexico (1971), Seat 1500 (1970), Ferrari Testarrosa (1987), Porsche 911 i Carrera Cabrio (1986), Seat Toledo Olímpic Elctric (1991), Jaguar XK R (1996), BMW Z8 (1999\/2001) i Bentley Continental GT (2003). Així mateix, l'exhibició inclou tres motocicletes icniques Guzzi 65, Montesa Impala i Bultaco Sherpa T 125, una de les sis Bultaco que van conquistar l'Himlaia el 1973.El president del Saló, Enrique Lacalle, ha afirmat que "aquesta exposició és una pea fonamental de les activitats del centenari. Reunir aquests 26 vehicles, molts d'ells autntiques obres d'art i peces de museu, en un mateix recinte per oferir als visitants un passeig per la histria del saló i també de la indústria de l'automoció és sens dubte una oportunitat única que refora més, si és possible, a Automobile Barcelona com el gran esdeveniment de l'any pels amants del motor".L'Antoni, un gran aficionat als cotxes, s'ha mostrat satisfet amb l'exposició, per l'ha trobat curta, sobretot dels cotxes més antics, i n'ha trobat a faltar algun, com el Seat 600. Respecte els cotxes que sí que hi havia, ha destacat el Ferrari Testarossa, l'Aston Martin de James Bonde, un Pegaso i l'Hispano Suiza. Del saló, ha destacat que moltes marques hi han tornat, i opina que ara els cotxes són més segurs, per els motors semblen fabricats per "caducar". "Abans els cotxes duraven 500.000 o 600.000 quilmetres, ara amb 200.000 ja són vells", lamenta.La Montse també s'ha mostrat satisfeta dels vehicles antics i ben conservats, per també li hagués agradat que n'hi hagués més. Aquesta visitant valora del saló en general les novetats tecnolgiques, ecolgiques i de seguretat dels nous models. En Miquel, que encara no té els 18 anys, diu que li ha semblat interessant conixer tant els orígens dels cotxes com els futuristes.Espectacle immersiu, pantalles gegants i músicaD'altra banda, s'han pogut veure llargues cues per veure un espectacle audiovisual indit, titulat 'Gnesi', que endinsa els visitants en un viatge interactiu a través dels últims 100 anys d'histria, automoció, tecnologia i música. Combina el so envolupant amb projeccions en tres dimensions i hologrfiques sobre panells de set metres d'altura. Per al president d'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, l'espectacle és una veritable "mquina del temps", ja que també proposa als espectadors un possible futur dibuixat per les tecnologies que ja transformen els vehicles, la mobilitat i la societat en general com la intelligncia artificial, la conducció autnoma, l'internet de les coses, les ciutats intelligents i la conquesta del sistema solar.Est situat al Palau 2 del recinte de la Fira de Montjuc, ocupa 1.500 metres quadrats i les sessions, de 30 minuts, es fan cada hora. La projecció arrenca amb la invenció del motor de combustió interna el 1860 i repassa fites de la indústria com la construcció del primer vehicle amb motor elctric el 1886, el llanament del Ford T, el primer produt en srie, el 1908, la invenció dels frens de tambor el 1910, el naixement del Seat 600 el 1957, el desenvolupament del cinturó de seguretat de Volvo el 1959, el primer 'airbag' el 1971, la incorporació del GPS als primers vehicles particulars el 1995 i el rcord de velocitat en cotxe elctric, 576 km\/h, entre altres.Aquestes fites de l'automoció s'entrellacen i contextualitzen amb fets clau de la histria contempornia mundial i local, com l'Exposició Universal de Barcelona de 1988, la Primera Guerra Mundial, la Teoria de la Relativitat d'Einstein, el 1916, la Segona Guerra Mundial, el llanament a l'espai del primer satllit, l'Sputnik, el 1957, el maig del 68 a París, la invenció del microxip el 1971, l'arribada de la World Wide Web el 1990 o el nomenament de Nelson Mandela com a president sud-afric, el 1994.La música també és protagonista i acompanya la narració visual amb peces triades per representar cada poca histrica. Entre les 58 canons, destaquen obres de Richard Wagner, Claude Debussy, Gustav Mahler, Glenn Miller, Elvis Presley, Edith Piaf, The Beatles, The Who, els Rolling Stones, Peret, Pink Floyd, Queen, Depeche Mode, Prodigy, Coldplay, Eminem i Rosalia.En Miquel s'ha mostrat entusiasmat amb la projecció, que ha qualificat de "perfecta i espectacular", amb molt bon acompanyament musical. Sobre l'Automobile en general ha dit que ha provat algunes novetats de diverses marques.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés