Publicado 13/05/2019 15:27

L'ATA denuncia intrusisme amb propietaris de pisos turístics que usen les xarxes socials per operar fora de la llei

L'associació reclama la creació d'un registre d'empreses gestores d'apartaments per combatre-ho

ACN

Girona.-L'Associació Turística dApartaments Costa Brava-Pirineu de Girona (ATA) denuncia que continua l'intrusisme amb propietaris que utilitzen nous canals com les xarxes socials per seguir operant fora de la llei. Denuncien que aquestes males prctiques no disminueixen sinó que evolucionen i que molts propietaris lloguen els seus apartaments sense controls del servei prestat. Així per exemple, han detectar que encara n'hi ha que no estan donats d'alta del registre oficial de la Generalitat o que d'altres que, malgrat haver-ho fet, no declaren els ingressos a Hisenda ni tampoc la taxa turística. És per aix que reclamen a la Generalitat un registre d'empreses gestores d'apartaments turístics per combatre aquest intrusisme.

Malestar a l'Associació Turística dApartaments Costa Brava-Pirineu de Girona (ATA) per la continuació d'instrusisme per part de propietaris de pisos turístics que operen fora de la llei. Així ho va expressar el president de l'associació, Lluís Parera, durant l'assemblea anual celebrada fa pocs dies. Consideren que aquestes prctiques "perjudiquen molt" la imatge dels professionals que sí fan les "coses ben fetes" alhora que incrementen l'especulació amb el preu de l'habitatge d'ús turístic. D'altra banda, Parera ha denunciat la "passivitat" i "inacció" de la Generalitat davant aquesta problemtica i insisteix en la necessitat de crear un registre dempreses gestors dapartaments turístics per combatre aquesta problemtica. Creuen que contribuiria a reconixer la figura el gestor i conixer les obligacions administratives. Es tracta duna demanda que lATA fa temps que fa. Segons lassociació, actualment qualsevol persona es pot dedicar al lloguer turístic i aix fa que sigui difícil controlar la professionalitat del servei i del producte que es dona al client. "Ara per ara la distinció de professionalitat de les empreses gestores dapartaments turístics o habitatges dús turístic únicament la poden rebre si formen part duna Associació que les representi; la no obligatorietat de formar part de lAssociació i la de no estar registrat deixa les portes obertes a la competncia deslleial i a la manca de garantia de serveis oferts als clients", afegeixen. Des de l'ATA recorden que hi ha una bústia on es pot denunciar de forma annima les prctiques illegals que es puguin detectar al sector. Un cop recollides, les trasllada a la Generalitat perqu en tingui coneixement i actu. Del total dassociats que aplega lATA, el 61% són agncies intermediries que gestionen el 76% dels habitatges dús turístic que estan sota el paraigües de lentitat. Lempresa gestora dapartaments turístics professional fa dintermediria entre el propietari i el client. Entre altres tasques, s'ocupa de gestionar els contractes amb els turistes, del manteniment de lapartament, de vetllar perqu lapartament disposi de tots els documents necessaris segons la normativa, la gestió de les reserves, la creació de canals de comercialització i del cobrament i de la liquidació de la taxa turística, entre d'altres. L'ATA es va constituir el 8 de juny de 1993. Lentitat aglutina 12.000 unitats dapartaments i villes de lloguer turístic legalitzats i distributs per tota la Costa Brava, Interior i Pirineu de Girona. Est formada per intermediaris i propietaris dHabitatges dús Turístic i blocs dApartaments Turístics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés