Actualitzat 23/03/2018 11:57

L'Ajuntament de Girona aprova la llicència d'obres per a l'ampliació del Corte Inglés

L'actuació urbanística inclou la transformació de l'entrada sud de la ciutat perquè inclou la reforma de la plaça Salvador Dalí

ACN

Girona.-L'Ajuntament de Girona ha aprovat atorgar la llicència municipal d'obres per a l'ampliació del Corte Inglés. Segons informa el consistori en un comunicat, la Junta de Govern Local ha donat llum verda al projecte de reforma del Centre Comercial Girocentre, que no només preveu que el centre comercial compti amb més metres quadrats més sinó que també inclou la reurbanització de la plaça Salvador Dalí. Amb aquest pas, les màquines podran començar treballar per reformar els 15.843 metres quadrats construïts i ampliar-los en 22.390. L'edifici resultant serà de 77.990 metres quadrats construïts. El centre comercial creixerà en dues plantes i la plaça s'elevarà a l'alçada del carrer. El pressupost del projecte és de 20,8 MEUR i el termini d'execució és de 36 mesos.

L'Ajuntament de Girona ha aprovat avui per Junta de Govern Local atorgar la llicència municipal d'obres per reformar i ampliar el Centre Comercial Girocentre, propietat de la societat El Corte Inglés. Segons informa l'equip de govern, aquesta actuació urbanística s'inclou en la transformació de l’entrada sud de la ciutat pel carrer de Barcelona, iniciada amb les obres de la Clínica Girona. L'alcaldessa de la ciutat, Marta Madrenas, ha ressaltat que és una operació urbanística amb la qual "tothom hi guanya". "L'Hipercor perquè pot modernitzar-se i agrupar la seva oferta i la ciutat perquè guanyarà un nou espai públic posant la plaça Salvador Dalí a l'alçada del carrer", ha exposat Madrenas. L'empresa privada assumirà la inversió per "adaptar" a plaça a les necessitats actuals.El projecte tècnic de les obres inclou tant la reforma dels 15.483 metres quadrats construïts com l'ampliació en 22.390,23 metres quadrats. L'edificació resultant de les obres serà de 72.990,19 metres quadrats construïts, dels quals 36.393,37 es destinaran a ús comercial, 35.549,29 a aparcament soterrat i 1.047,53 a instal·lacions.Aquestes xifres es tradueixen principalment en un canvi en la imatge de la plaça de Salvador Dalí. L'estructura actual, composada per diferents grades, es transformarà en un espai a un únic nivell que es correspondrà amb la cota del carrer de Barcelona. La part de la plaça que limita amb el carrer Antoni Gaudí incorporarà el nou punt d'entrada principal a l'hipermercat, un cop estigui ampliat i reformat aprofitant el nou espai de la plaça. Les reformes incloses dins les obres preveuen també la reurbanització de la vorera oest del carrer de Barcelona en el tram entre el giratori del carrer de Martí Sureda i Deulovol i el carrer Antoni Gaudí. També preveu reurbanitzar la cruïlla entre els carrers Martí Sureda i Barcelona, possibilitant el gir a l'esquerra que ara no és permès.En relació al centre comercial, l'edifici creixerà dues plantes i s'ampliarà amb 300 places d'aparcament noves. De fet, crear-hi una nova entrada per a l'aparcament pel carrer d’Antoni Gaudí i una sortida al carrer de Barcelona.Aquesta aprovació és la part final de la tramitació administrativa prèvia a l'inici de les obres. D'acord amb la normativa urbanística vigent, el termini per començar les actuacions és d'un màxim de nou mesos i la durada de la llicència és de 36 mesos. El pressupost del projecte està fixat en 20.890.293 euros.

Contingut patrocinat