Des de la pandmia s'han simplificat 107 trmits virtuals i s'han afegit a la llista 25 que només es feien físicament
ACN
Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona accelera la transformació de l'atenció ciutadana arran de la covid per reduir tan com sigui possible la presencialitat. Des de l'inici de la pandmia el consistori ha creat 25 nous trmits telemtics que abans només es podien fer presencialment, xifra que arribar als 35 a finals d'any. A més, també s'han simplificat un centenar de trmits en línia ja existents i se n'hi sumaran 19 més abans de desembre. A finals d'any prop de 300 trmits, gairebé el 50% del total que es poden fer, estaran habilitats digitalment. La tercera tinenta d'alcaldia de Transició Digital, Laia Bonet, ha destacat que es tracta d'un procés d'adaptació "molt important" i confia que la llista de gestions que es puguin fer per internet creixi.
Entre els nous trmits que poden fer-se ja en línia hi ha per exemple l'autorització per ampliar les terrasses dels bars i restaurants a causa de la covid, les subvencions a treballadors autnoms, prestacions pel pagament del lloguer per a persones beneficiries de prestacions d'urgncia o gestionar el servei de teleassistncia.A banda, entre els trmits rellevants que es poden gestionar amb sistemes d'identificació més senzills hi ha altes i canvis de domicili al padró o volants i certificats d'empadronament, per exemple. La transformació s'ha vist accelerada per la covid, que limita l'atenció presencial a les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC), ja que des de la reobertura a finals de maig atenen amb cita prvia i aforament redut. Per aix, amb l'objectiu de reduir els desplaaments i la presencialitat i alhora oferir una atenció més eficient es vol potenciar la tramitació en línia, que en els darrers mesos s'ha disparat. En concret, des de la represa dels terminis administratius a finals de maig s'han fet un total de1,2 milions de trmits. D'aquests, un 50% s'han fet a través d'Internet mentre que un 25% s'han fet a través del 010 i el 25% restant s'han fet presencialment.En comparació al mateix període de 2019, el volum de trmits fets per Internet suposa un augment de l'11% i en l'atenció telefnica un increment del 16%. Per contra, el nombre d'atencions presencials ha baixat en els darrers mesos un 39%.Crida a "descongestionar"Davant d'aquest nou context marcat pel coronavirus, Bonet ha fet una crida a la ciutadania perqu faci ús dels canals virtuals abans de recórrer a altres vies. "És el més senzill", ha destacat recordant que es poden tramitar des de subvencions fins al pagament d'impostos. "Podem descongestionar serveis i fer més fcil els trmits a la ciutadania", ha concls la tercera tinenta d'alcaldia. Nova 'app' mbilEn la mateixa línia de potenciar l'administració electrnica, l'Ajuntament de Barcelona ha creat una nova aplicació mbil, 'Barcelona a la Butxaca', que permet fer diversos trmits i accedir a informació sobre serveis municipals, entre altres. Bsicament, la nova aplicació agrupa en un úniccanal digital serveis que, fins ara, estavendesagregats en diferents 'apps'.