Publicat 05/05/2017 16:55

L'Ajuntament de Barcelona estudia introduir clàusules sobre hostatgeria en esdeveniments com el Godó

El govern de la ciutat manté contactes amb les hostesses que no van poder abrigar-se i amb els organitzadors del torneig

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona estudia introduir clàusules sobre el servei d'hostatgeria en els esdeveniments on participa o col·labora, com el torneig de tennis Comte de Godó. Aquestes condicions ja s'apliquen pels actes públics que tenen lloc al consistori i defineixen el tipus i varietat de vestimenta, la possibilitat d'escollir entre faldilles i pantalons i la paritat entre homes i dones. El govern ha mantingut contactes amb les hostesses que no van poder abrigar-se durant el torneig tot i el fred, així com amb els organitzadors i amb el president del Reial Club de Tennis de Barcelona. El tinent d'alcaldia Jaume Asens ha mostrat la seva preocupació pels fets denunciats però alhora ha celebrat que l'organització ja hagi anunciat que es prendran les mesures adients perquè no es torni a produir una situació similar.

Asens i la regidora de Feminismes i LGTBI, Laura Pérez, es van reunir dijous amb l'hostessa que va fer la denúncia pública sobre la vestimenta que van portar ella i les seves companyes durant el torneig tot i el fred que feia. També s'han mantingut converses amb les altres hostesses per corroborar el testimoni de la primera. Tant Asens com Pérez han posat en valor la valentia mostrada per la treballadora que va queixar-se públicament de les condicions en les quals va treballar, "resultat d'una praxis masclista en què el cos de la dona esdevé en primer terme un reclam publicitari, una situació que malauradament encara està normalitzada", apunta l'Ajuntament en un comunicat.La CUP va demanar al govern municipal que sancionés els organitzadores del Godó i que retirés l'aportació econòmica que hi fa.

Contingut patrocinat