Publicado 03/10/2019 10:39CET

L'Ajuntament de Barcelona autoritza el procés d'enderroc del Miniestadi, que comenar a l'octubre

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

També es desmantellar la Bara Escola i la passarella de connexió amb el Palau Blaugrana

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona ha concedit al Bara la llicncia d'enderroc del Miniestadi, que permetr desmantellar aquesta installació i les contigües de la Bara Escola i de la passarella que el connecta amb el Palau Blaugrana. Els treballs previs comenaran a l'octubre i entre octubre i novembre s'iniciar l'enderroc prpiament dit del Miniestadi. Amb aquest trmit es dona continutat a les intervencions que es deriven de la Modificació del Pla General Metropolit (MPGM) aprovada el mandat passar per transformar aquests terrenys. El govern municipal i el club van explicar dimarts al venat i a les entitats de Les Corts les característiques del procés d'enderroc, que anir a crrec del Bara i durar uns sis mesos.

En els terrenys que quedin alliberats, el club hi construir el complex del Nou Palau Blaugrana, que inclour el Nou Palau, el Petit Palau, la Pista de Gel i les installacions de la Bara Escola, amb una estació d'autobusos soterrada. Aquest conjunt és una de les peces que formen part de lEspai Bara, que també preveu la reurbanització de carrers de lentorn, la remodelació del futur Camp Nou i la seva obertura al barri.Segons preveu el club, les obres denderrocament del Miniestadi estan dividides en tres mbits dactuació. Duna banda, la del mateix estadi, que inclou el seu desmantellament, el de la fonamentació i un condicionament del terreny. Actualment, el terreny de joc es troba a tres metres aproximadament de la cota del carrer i lobjectiu és deixar el terreny a +\/-1 metre de la cota de la vorera, evitant així possibles problemes de seguretat i fangals al carrer els dies de pluja. Aquesta fase sallargar fins al febrer de 2020.El segon mbit és el dels terrenys i les installacions de la Bara Escola, que inclou la retirada de la gespa artificial i la resta dels elements, com ara murs, paviments i graderies. Aquesta fase es far en parallel a lenderroc mecnic del Minestadi i sallargar fins a finals de novembre.Per últim, el tercer mbit dactuació ser la passarella de connexió entre el Palau Blaugrana i el Miniestadi, que ser tallada i retirada. El tall es realitzar sense que hi hagi afectació de la rampa que dona accés al Palau, i aix permetr el seu ús regular els dies de partit. La retirada de la passarella es far al gener del 2020.Treballs previs amb fibrocimentAbans de linici de lenderrocament del Miniestadi, a loctubre ja es faran algunes actuacions prvies necessries. La primera daquestes és la retirada dels seients, que es donaran a altres entitats esportives o escoles que ho hagin sollicitat. També es retiraran uns elements cilíndrics decoratius que es troben a sota de la marquesina de tribuna i que són de fibrociment. Aquests elements seran retirats per una empresa especialitzada i seguint un protocol i un pla especial perfectament delimitat per la normativa vigent de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene i seguint el mtode recomanat per l'Organització Mundial de la Salut. També shan de retirar sota protocol especial els fluorescents i els gasos de les maquinries daire condicionat.Els treballs previs també inclouen la retirada dels elements i materials que no siguin de pedra o formigó i que puguin ser reciclats, com per exemple, mobiliaris de fusta, plstics, paper cartró, metall de les baranes o reixes, installacions elctriques o falsos sostres, entre altres.Lenderrocament utilitzar la metodologia mecnica, que es realitza amb pinces i cisalles hidruliques que aniran trencant el formigó per compressió, i es far progressivament per fases seguint les juntes de dilatació de lestructura. Segons l'Ajuntament i el club, l'impacte acústic d'aquesta actuació és mínim i no causar molsties als vens que envolten les obres. A més, al mateix temps que la mquina mossega el formigó, polvoritza aigua per evitar que la pols es pugui dispersar en laire.El condicionament del terreny es realitzar amb grues giratries, que mouran aproximadament un volum de terres de 54.000 m3. Durant aquest procés, els camions de lempresa constructora hauran de passar per un neteja-rodes abans de sortir del recinte, per tal devitar portar fang als carrers prxims.Al mes de gener del 2020 est prevista la retirada de la passarella amb grues mbils. Un cop desmuntada la passarella, les peces es traslladaran a linterior del Miniestadi per procedir al seu reciclatge. El sistema dexecució amb grues dona més garanties de seguretat i té un impacte mediambiental menor a nivell acústic que qualsevol altre sistema.Reciclatge i sostenibilitatEl procés denderroc que dur a terme el club tindr en compte aspectes com el reciclatge i la sostenibilitat. El 80% dels materials derivats daquest procés seran reciclats i reaprofitats. Alguns elements seran reutilitzats, daltres es reciclaran per crear un altre element constructiu i tot all que no es pugui aprofitar es portar a la deixalleria.El formigó estructural, lacer estructural, els elements metllics i la gespa artificial dels camps de la Bara Escola seran reciclats al 100%. Els rids resultants del processament del formigó es podran fer servir en futures obres de lEspai Bara per formar rampes dobres, drenatges en els terrenys, sub-bases de carrers o com a rid en el formigó.Animals protegits i arbratUn altre dels aspectes que es tenen en compte és la fauna que conviu al Miniestadi, com els ratpenats o la colnia de gats. Per als primers, sha collocat un niu especial en el recinte que pot acollir fins a 400 animals. Es té constncia que ja hi ha presncia de ratpenats en aquest nou niu, que no es veur afectat per la desconstrucció. Pel que fa a la colnia de gats, sha procedit al seu trasllat a altres colnies de Catalunya. D'aquesta manera s'evitar que cap animal resulti ferit o perjudicat durant el procés denderrocament i posteriors obres. Aquest trasllat progressiu ja s'ha iniciat de manera satisfactria amb les empreses especialitzades en aquest tipus de tasques.Pel que fa a larbrat, després dun estudi i de converses entre el departament de Parcs i Jardins i Protecció del Verd de lAjuntament de Barcelona i el club, s'ha acordat que durant els enderrocs del Miniestadi es respectarien el 65% dels arbres existents. Part dels arbres afectats es trasplantaran o resguardaran en vivers temporals per al seu posterior trasplantament.Una transformació en marxaActualment est en trmit la reparcellació urbanística dels terrenys inclosos en lMPGM. I est pendent daprovació definitiva el projecte durbanització que inclou les intervencions que es faran en els carrers i espais lliures.Concretament, lmbit a reurbanitzar té una superfície de 111.046,74 m2. El conjunt de les actuacions permetr crear un gran espai obert al voltant de lestadi, eliminar la tanca exterior i els desnivells que hi ha ara i renovar i ampliar els carrers de lentorn per reordenar laccés rodat i de vianants.El recinte sintegrar en el barri de la Maternitat i de Sant Ramon i ser permeable, amb nous espais privats oberts a lús públic sense tancaments.Tot el sl lliure dedificació de propietat privada que dona al carrer dArístides Maillol, entre la Travessera de les Corts i el carrer de Cardenal Reig, ser dús públic i surbanitzar adequadament perqu esdevingui un nou mbit obert a la ciutadania, més enll dels esdeveniments esportius.Així, el projecte preveu ajustar el traat del carrer dArístides Maillol i ampliar lespai públic que lacompanya per connectar millor les installacions. Alhora, es millora la secció del carrer de la Maternitat, tot mantenint larbrat actual, i es facilita la relació i el recorregut cívic amb lavinguda Joan XXIII i la Diagonal.La secció del carrer de Joan XXIII passar a tenir tres carrils i carril bici. També sactuar sobre els carrers Cardenal Reig, Gregorio Marañón, Menéndez Pelayo i Travessera de les Corts (només la vorera del costat Camp Nou).En totes les intervencions, es reordenar i millorar laccés rodat i de vianants, i les voreres perimetrals de les installacions esportives augmentaran la seva amplada. A més, saprofitar per implantar la xarxa de carril bici a tots aquests vials. Creixer el verd a tot el sector.La previsió és que les primeres obres puguin comenar a principis del 2020. Es comenaria pel carrer Menéndez Pelayo, en el tram comprs entre Martí i Franqus i Joan XXIII, i posteriorment sanirien executant la resta de vials.Parallelament, el club i lAjuntament segueixen treballant en la resta delements de la transformació. LMPGM inclou canvis importants que caldr anar desenvolupant, com són el soterrament de tot laparcament actual en superfície per mitigar limpacte en la mobilitat en dies de partit; la renovació del Camp Nou i la construcció del Nou Palau Blaugrana, i la construcció de tres noves edificacions terciries a lentorn de la crulla dArístides Maillol i Joan XXIII i duna quarta de serveis del club a Travessera de les Corts amb Arístides Maillol.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés