L'establiment és un comerç històric que des del 2014 no tenia cap contracte de lloguer en un dels baixos d'un edifici municipal
ACN
Barcelona.-La Comissió d'Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat per unanimitat una nova regulació jurídica per a La Manual, la botiga d'espardenyes situada al carrer Avinyó, a Ciutat Vella. L'establiment es trobava en un edifici que des del 1988 era propietat municipal i en aquell moment es va concedir un contracte de lloguer corrent a la botiga tot i que, segons el gerent de Presidència i Economia de l'Ajuntament, Jordi Ayala, és una situació "jurídicament irregular". El cas va empitjorar a partir del 2014, quan directament no es va renovar el contracte de lloguer i van deixar "a l'entitat en un estat precari" ja que no tenia cap tipus de regulació jurídica. Fins ara, Ayala ha assegurat que han buscat un mecanisme per "mantenir un comerç emblemàtic" i ho faran a partir d'una "concessió a 10 anys" amb un preu de lloguer "relativament de mercat".
Aquesta concessió és un contracte similar al de lloguer que podria signar la botiga amb un privat, però amb una forma jurídica "correcta" per a l'administració local. La prioritat del govern ha estat sempre "preservar" aquesta botiga i evitar que en aquest local s'hi instal·lés una franquícia o una gran marca que deixés al carrer la botiga d'espardenyes.Més enllà d'això, els propietaris de La Manual també demanen que s'instal·li una placa al terra que commemori la botiga com un comerç històric més de la ciutat. El govern assegura que la primera preocupació era resoldre la seva situació jurídica i apunten que, a partir d'ara, tot serà "més fàcil" per negociar aquests serrells.