Publicado 25/09/2019 15:12

L'accés d'escúters per a persones amb mobilitat reduda al transport públic s'amplia a 21 municipis de l'AMB

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

La xarxa de Bus Metropolit i les dues línies de tramvia s'afegeixen a la prova pilot, vigent des del 2017

ACN

Barcelona.-Les diferents entitats de l'rea Metropolitana de Barcelona han ampliat el conveni de collaboració per a la futura regulació de l'accés segur d'escúters per a persones amb mobilitat reduda als principals transports públics de la zona. Amb el nou acord, la prova pilot actual s'amplia fins a 21 municipis de l'rea metropolitana i 'hi afegeixen la xarxa de Bus Metropolit operada per lAMB i les línies del Trambaix i del Trambess, que se sumen al metro i els autobusos de TMB, que ja hi participaven des del 2017. Segons la regidora d'Infncia, Joventut i Gent Gran de Barcelona, Marga Marí-Klose, la proposta és un "nou pas" en la construcció "d'una ciutat més sostenible, accessible i inclusiva".

Marí-Klose, que també és presidenta de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha recalcat que l'objectiu és "afavorir l'accessibilitat de les persones amb discapacitat i mobilitat reduda en els seus desplaaments", ampliant la seva "capacitat d'autonomia del transport públic". La voluntat de les institucions participants en el projecte és continuar amb la prova pilot fins que sigui possible aprovar un nou Codi d'Accessibilitat, que incorporar amb rang legal les condicions d'accés als transports públics amb efectes generals.Segons el cap de servei de Gestió i Explotació del Transport de l'AMB, Eduard Unzueta, aquest nou conveni significa "un salt molt important", ja que suposa "la conversió de la prova en tot l'espai metropolit". "La primera ha estat un xit i estem convenuts que la segona també ho ser", ha concls.Els municipis en els quals funcionar la prova pilot són Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornell de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gav, l'Hospitalet de Llobregat, Molins de rei, Montcada i Reixac, Montgat, Sant Adri de Bess, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans. D'altra banda, el nou conveni també preveu un augment del nombre de models d'escúters homologats, que passa de 9 a 19. Només aquests models es podran acreditar per accedir al transport públic, ja que són els que compleixen les condicions establertes per la Generalitat de Catalunya, pel que fa a dimensions, pes, estabilitat i maniobrabilitat. Requisits necessaris La participació en la prova pilot est restringida a aquelles persones que puguin acreditar una discapacitat legalment reconeguda i superar el barem de mobilitat reduda, o bé estar afectades d'una malaltia crnica que limiti peridicament la seva mobilitat. A més, hauran d'estar empadronades a la ciutat de Barcelona o en algun dels municipis que formen part del conveni.Així mateix, les persones usuries han de disposar d'un dels dinou models d'escúters autoritzats i adrear-se a l'oficina d'atenció al públic de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) per tal d'obtenir l'acreditació. Aquesta consisteix en una placa numerada de color lila, que s'ha de collocar de forma visible a l'escúter, i un carnet individual.L'acreditació permet l'accés a la xarxa de metro 8 línies amb 157 estacions, a les 101 línies d'autobús de TMB i a partir d'aquest dimecres també a les 125 línies de Bus Metropolit i les dues línies de TRAM, en les mateixes condicions que els usuaris de cadires motoritzades. Segons Marí-Klose, 153 usuaris amb mobilitat reduda han sollicitat fins al moment l'accés al programa, 93 dels quals han estat aprovats i podran participar en la segona prova pilot. Així mateix, la regidora ha apuntat que la majoria dels casos descartats ho han estat "fonamentalment pel tipus de vehicle", ja que l'escúter no estava homologat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés