Actualitzat 30/05/2018 14:57

L'ACA i Repsol determinen noves maniobres per a l'alliberament de cabals ecològics al baix Gaià des de la presa del Catllar

Agencia Catalana de Noticias
ACN

ACN

Tarragona.-L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i Repsolhan acordat continuar col·laborant perpotenciar i millorar l'alliberament de cabalsecològics del riu Gaià, aigua avall de la presadel Catllar, dins la comarca del Tarragonès. Segons s'informa en un comunicat de l'ACA, des de dimarts a les vuit del matí fins aquestdimecres 30 de maig a les dotze del migdia,s'està alliberant un cabal de crescuda -o cabalgenerador- fins a un màxim de 2 m3\/s des de la presa del Catllar. Aquesta maniobra se subscriu en el conveni signat per l'ACA i Repsol fa prop de deu anys, destinat a recuperar el cabal del tram final del riu Gaià, i que compta amb la col·laboració de regants i ajuntaments de la zona, així com entitats ambientalistes.

Un equip de la Universitat de Torí, juntament amb tècnics de l'ACA faran seguiment de les maniobres. Portaran a terme mostreigs i presa de dades al respecte dels hàbitats que el cabal de crescuda produeix, per completar així un model de simulació d'hàbitats en rius temporals, i avaluar els beneficis que les crescudes i el transport de sediments produeixen en rius temporals.Aquests estudis s'emmarquen i estan finançats pel Projecte Cost Action SMIRES (fons europeus) en què l'Agència Catalana de l'Aigua hi participa junt amb més de 25 paisos europeus i de la resta del món amb problemes similars. Segons l'ACA, la gestió dels rius temporals és un nou repte en què la Comissió Europea està cada vegada més interessada.

Contingut patrocinat