Publicado 23/09/2020 08:01

La jutgessa conclou la investigació per l'accident de Freginals i deixa el conductor de l'autocar a un pas del judici

La interlocutria del procediment abreujat li imputa tretze suposats homicidis per imprudncia greu així com lesions

ACN

Amposta.-El cas de l'accident de Freginals, que va deixar tretze persones mortes i 36 de ferides de diversa gravetat, es troba a un pas d'arribar al judici oral. La titular del jutjat número 3 d'Amposta ha concls les diligncies i ha ordenat l'obertura del procediment abreujat, previ a la possible presentació de crrecs contra el conductor del vehicle per part de les acusacions particulars i Fiscalia. En la interlocutria, a la qual ha tingut accés l'ACN, la jutgessa considera que l'únic investigat en la causa hauria pogut incórrer en tretze suposats delictes d'homicidi per imprudncia greu així com delictes de lesions també per imprudncia greu. Reitera que la somnolncia o una distracció del xofer haurien causat el sinistre.

La jutgessa es basa, principalment, en l'informe elaborat pels Mossos d'Esquadra sobre els motius que explicarien la bolcada de l'autocar en el punt quilomtric 333 de l'autopista AP-7, la matinada del 20 de mar de 2016. El vehicle traslladava de tornada a Barcelona un grup d'estudiants d'Erasmus que havia anat a visitar les falles de Valncia. Recorda la interlocutria que en el moment del sinistre circulava a 100 km\/h i es va anar desplaant progressivament cap al marge dret de la via. El conductor hauria intentat reincorporar-se girant a l'esquerra i, posteriorment, frenant de forma enrgica per evitar creuar la mitjana de l'autopista. Aix no va evitar que sortí i acabés bolcant al sentit contrari. Un turisme que circulava en sentit sud va acabar collidint contra l'autocar i també va bolcar. Tot plegat, apunta el relat de la jutgessa, l'accident s'hauria produt per somnolncia o una distracció del conductor investigat. Afegeix que Inspecció de Treball ja va obrir procediment sancionador contra Autocares Alejandro Tours, per la qual treballava, per incomplir la normativa. Descarta que trucades efectuades o rebudes pel conductor, així com les condicions climatolgiques, contribussin a l'accident. Per contra, a banda de la possible execució incorrecta o d'una maniobra inadequada, remarca la son o cansament del xofer, segons les declaracions dels testimonis sobre la conducció dels deu minuts previs a l'accident, com la principal causa. Amb la interlocutria d'obertura del procediment abreujat es tanca una investigació que s'ha allargat durant prcticament quatre anys i mig. La causa va ser arxivada en tres ocasions per part de diferents instructors que han passat el jutjat número 3 d'Amposta. Els recursos de les acusacions particulars i Fiscalia han perms que el procediment segueix endavant, especialment, després que a finals d'octubre l'Audincia de Tarragona decidís reobrir el cas i ordenar a la jutge que iniciés el procediment abreujat.L'advocat d'un dels ocupants de turisme contra el qual va topar l'autocar, Joaquim Fible, ha celebrat que el darrer canvi d'instructor, amb l'arribada d'una nova jutge substituta al jutjat número 3 d'Amposta, hagi "impulsat definitivament" la interlocutria del procediment abreujat previ al judici oral. "Ho estvem esperant des de fa molt de temps, han passat quatre anys i en dos anys s'hauria pogut solucionar", ha lamentat el lletrat. Fibla ha valorat "molt positivament" que la jutgessa qualifiqui "d'imprudncia molt greu" que el xofer continués el viatge amb símptomes de cansament. "Era coneixedor que s'estava adormint i és on hi ha la negligncia com a conductor professional. Havia d'haver pres mesures, tenia l'obligació de parar i descansar o demanar que el rellevi un company i acabi de fer el viatge", ha assenyalat l'advocat. També ha apuntat a la responsabilitat subsidiria de l'empresa dels autocars per no haver pres mesures com incorporar "un conductor de reserva per un viatge llarg".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés