El sindicat demana més controls policials i efectius dels Mossos i, en cas que no sigui possible, sol·licita suport al departament per a la instal·lació de càmeres de videovigilància
ACN
Lleida.-JARC-COAG ha tornat a reclamar al Departament d'Interior mesures concretes per disminuir els robatoris a les explotacions agràries, després del darrer furt de 61 arbres fruiters a l'Horta de Lleida. El sindicat demana que es duguin a terme més controls a les explotacions agràries i també als punts de compravenda per dificultar que els lladres puguin comercialitzar fàcilment el material sostret. Davant la "indefensió i la impotència" que els robatoris agraris suposen als productors, el president de JARC-COAG a Lleida, Joan Carles Massot, també demana "que s'incrementi la dotació d'agents de Mossos d'Esquadra", i en cas que aquest increment d'efectius no sigui possible, el sindicat reclama a Interior que inverteixi en la instal·lació de càmeres de videovigilància en les zones on hi ha menys presència policial. Representants de JARC-COAG Lleida faran arribar aquestes peticions en una reunió, que es celebrarà properament, amb l'Intendent dels Mossos d'Esquadra de la Regió Policial de Ponent, Xavier Monclús.
Des de JARC-COAG remarquen que aquest darrer robatori a l'Horta de Lleida, que ha tingut lloc en un moment en què els pagesos acaben de plantar els arbres fruiters, s'afegeix als d'ametlles, maquinària, metall o pales de reg que han suportat els productors en el darrer any.