El mapatge, que es pot consultar en una web, l'ha desenvolupat Spora Sinergies i Artsmoved per encàrrec del CoNCA i Xarxaprod
ACN
Barcelona.-Una iniciativa ha recollit en un mapa 104 espais de creació i producció cultural de Catalunya per sobretot connectar-les i crear sinergies. Aquest mapatge l'ha desenvolupat Spora Sinergies i Artsmoved per encàrrec del CoNCA i la Xarxa d'espais de producció i creació de Catalunya (Xarxaprod). Anna Monge, de XarxaProd, ha explicat aquest dimarts que l'objectiu del mapatge és "compartir recursos, saber qui som i com cada espai es defineix per fer intercanvis entre residents i projectes en comú". El resultat ha estat la creació d'una web on aquelles iniciatives que coincideixen amb els criteris establerts apareixen localitzades i identificades en un mapa interactiu online. Fins ara s'han localitzat 104 espais de creació, dels quals es dona informació sobre el contingut que ofereixen, els àmbits artístics als quals es dirigeixen, les dades de contacte, les xarxes socials on estan presents i un enllaç a la web pròpia de cada espai. La pàgina web conté un formulari que poden omplir els espais que vulguin donar-s'hi d'alta. De fet, s'ha destacat que aquest és el primer pas i des de XarxaProd i el CoNCA s'han mostrat convençuts que la xifra anirà creixent.
Per a dur a terme aquest mapa s'havia d'establir en primer lloc els criteris que permetessin definir què s'entén per espais de creació i producció. Es va dedicar una jornada de treball per determinar què s'entén per espais de creació. El primer punt és que són espais que s'organitzin amb voluntat de servei públic i l'objectiu de donar suport prioritàriament a la creació i producció de projectes transdisciplinaris de creació contemporània duts a terme per part d'artistes professionals i creadors. El segon punt és que ofereixen recursos i serveis per al desenvolupament dels projectes que acullen i creen les condicions per fer possibles les propostes de diferents artistes. També formen part del mapa els espais que se centren en el procés de creació i producció més que en el producte resultant i aposten pel risc i l'experimentació i fomenten la relació interna entre residents i altres artistes, i externa amb altres iniciatives i espais per generar sinergies que permetin augmentar les oportunitats dels artistes, a la vegada que s'enforteix el sector.