Publicat 02/10/2019 13:52

El Homrani diu que és "irresponsable" parlar del nombre d'acomiadaments de Ryanair a Girona sense cap ERO presentat

El conseller de Treball vol que es recuperi l'autorització administrativa prvia a un ERO per respondre a casos com el tancament de la base a l'aeroport gironí

ACN

Barcelona.-El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, veu "irresponsable" parlar de xifres de treballadors de Ryanair que perdran la feina a l'aeroport de Girona-Costa Brava sense que s'hagi oficialitzat cap procés d'acomiadament. El titular de Treball ho ha afirmat durant una comissió parlamentria en una resposta al diputat de Ciutadans (Cs), Alfonso Sánchez, que ha preguntat per les retallades de personal que comportar el tancament de la base de la companyia irlandesa a la infraestructura gironina. D'altra banda, el conseller ha lamentat el poc marge d'actuació que tenen els governs per influir en processos com aquests. En aquest sentit, ha reclamat recuperar l'autorització administrativa prvia al registre d'un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que es va "perdre" amb la reforma laboral aprovada pel Partit Popular.

"Volen més capacitat d'intervenció? Jo sóc el primer que la vull. Ara, hi ha d'haver autorització administrativa dels expedients de regulació", ha argumentat. El Homrani ha assegurat que les administracions territorials necessiten "eines de pressió" per incidir de veritat en aquests tipus de processos i que, ara mateix, l'únic que pot fer el Govern és fomentar la mediació i el dileg entre empresa i treballadors.D'altra banda, ha recordat que aquest procés d'acomiadaments massius no ser gestionat des de Catalunya, sinó des del ministeri de Treball. "No parlaré de xifres, és una irresponsabilitat perqu seria donar per tancat que es presentar l'expedient. El que ens pertoca, i més en un expedient que no gestionarem nosaltres, és esperar", ha concls.

Contingut patrocinat