Publicado 12/07/2019 13:51

El Grup Impuls per Girona veu "essencial" el perllongament de la C-32 per amb el "mxim respecte" al medi

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Demanen al Govern que presenti un recurs davant l'aturada de les obres prvies pel TJSC i que responguin els requeriments

ACN

Girona.-El Grup Impuls per Girona (GIG), format per les Cambres de Comer de la demarcació, Foeg, Frum Carlemany i Pimec Girona, defensen que el perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar, a la Selva, és una obra "essencial" i amb més d'una dcada pendent de concreció. Tot i aix, reclamen "mxima exigncia i respecte" pel medi durant tota la tramitació per evitar "efectes indesitjats" a la natura i que s'endarrereixi encara més el projecte. Davant la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d'aturar les obres prvies, la plataforma demana a la Generalitat que respongui els requeriments sobre l'estudi informatiu i d'impacte ambiental i presenti un recurs per "clarificar els aspectes objecte de controvrsia" per poder continuar amb la construcció d'un projecte "vital per a la competitivitat" de les comarques gironines.

"No ens podem permetre cap errada en la tramitació que comporti efectes indesitjats en la natura i que s'endarrereixi encara més un projecte que ja hauria de ser una realitat", afirmen des del Grup Impuls per Girona en un comunicat on subratllen de nou la necessitat d'una obra "essencial". I alerten que, en cas que l'aturada de les obres s'allargués en el temps, afectaria "negativament la qualitat de vida dels residents a la zona, cansats de collapses viaris i cues, i a la competitivitat econmica del sud de la Costa Brava".Pel que fa al tema ambiental, també destaquen la necessitat de preservar "al mxim" la fauna i el paisatge si bé també veuen "preocupants" les conseqüncies de "mantenir en lestat actual una via congestionada, incapa dabsorbir les necessitats de desplaament i amb una alta sinistralitat".D'altra banda, des del Grup Impuls per Girona recorden que la reforma del projecte va tenir un període d'allegacions, que es van incorporar millores ambientals i que s'havia assumit per governs de signe polític diferents. I subratllen que el projecte compta amb el suport de la majoria dels representants municipals de les poblacions que "pateixen" en el seu dia a dia els "efectes de les mancances de l'actual carretera". Per acabar, confien que les "insuficincies" detectades es puguin "resoldre aviat" per aconseguir una "via més segura i respectuosa amb el medi". I conclouen que aquesta zona de la Costa Brava sud és "l'única de gran atracció turística que no disposa duna via rpida i segura que connecti amb lAeroport i Barcelona com a porta dentrada del turisme europeu, que hi arriba durant tot lany i que representa una de les principals aportacions econmiques del país". Des de la Generalitat, el mateix conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, va anunciar fa uns dies que recorreran la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d'aturar les obres. I ahir el Parlament va rebutjat aturar el projecte "en un context d'emergncia climtica".Aquest mateix divendres, l'equip de govern de Blanes (ERC i Blanes En comú-Podem) ha fet una declaració institucional de rebuig al perllongament i també s'ha demanat a la Generalitat que aturi definitivament el projecte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés