Publicado 27/05/2019 18:36

Grimaldi inverteix uns 80 milions d'euros per adaptar dos dels seus ferris que operen a Barcelona a les emissions zero

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Ha allargat 29 metres l'eslora dels vaixells, que permetran transportar fins a 3.500 passatgers i 3.700 metres lineals de crrega

ACN

Barcelona.-La naviliera italiana Grimaldi ha invertit uns 80 milions d'euros en adaptar els seus dos ferris Roma Cruise i Barcelona Cruise a les emissions zero en les seves operacions a port. Els dos vaixells que enllacen la capital catalana amb Porto Torres i Civitavecchia (Roma)- han estat sotmesos darrerament a una operació per allargar 29 metres la seva eslora, fet que els permetr augmentar la seva capacitat fins als 3.500 passatgers i incrementar fins als 3.700 metres lineals per a camions i autocars. La companyia ha inaugurat aquest dilluns a la tarda el remodelat Cruise Roma, que torna a operar des de fa poques setmanes, mentre que el 25 de juny ho far el seu bessó, el Cruise Barcelona, segons ha detallat l'armador i director comercial del Short Sea Shipping, Guido Grimaldi.

El directiu ha explicat que el Cruise Roma és un dels bucs més importants de la companyia i amb major capacitat. La companyia ha invertit uns 40 milions d'euros per a cada vaixell. Segons Grimaldi, la potncia de les bateries installades al buc equival a la de 90 cotxes Tesla i tenen una capacitat de 5MWh. Aix, permetr adaptar-se a la normativa internacional i "fer el canvi de pas", segons ha comentat.Grimaldi també ha explicat que actualment la companyia disposa de 125 vaixells i que espera augmentar el nombre fins als 140 vaixells en els prxims quatre anys, dels quals els 20 o 25 més moderns ja incorporaran 'scrubbers' i bateries de liti.El Cruise Roma és un dels dos vaixells de passatgers i crrega de la naviliera que cobreix la línia Barcelona-Porto Torres-Civitavecchia. Recentment, el ferri va ser sotms a un procés d'allargament de la seva eslora a les drassanes de l'empresa Fincanteri a Palerm i va incorporar dos 'scrubbers' un sistema de filtres de gasos- per reduir les emissions durant les travesses en un 80% i un sistema de bateries, que seran la font d'alimentació del buc quan estigui atracat al port i substituiran els anteriors generadors auxiliars. Les bateries es carregaran grcies a l'electricitat generada pel ferri mentre navegui entre Itlia i Barcelona.En total, el buc ha guanyat una eslora de 29 metres i ara passar a tenir-ne 254. A més, el tonatge brut s'ha ampliat a 63.000 tones i es podr donar cabuda a 3.500 passatgers, 3.700 metres lineals per a camions i autocars i 3.000 metres quadrats per a vehicles sota cobert. El vaixell es va estrenar el 2007 i s'ha aprofitat l'allargament per rehabilitar l'interior i oferir nous serveis, com un restaurant temtic i espais de lleure, entre d'altres, a més de 20 cambres (uns 50 llits) i 450 butaques més.Per la seva banda, la presidenta del Port de Barcelona, Merce Conesa, ha agrat la companyia l'aposta per les emissions zero i ha elogiat la "impressionant transformació" del vaixell que, ha dit, "entronca amb un dels eixos estratgics" del Port de Barcelona. Conesa ha detallat que amb aquesta actuació, el Port de Barcelona estalviar l'emissió de 106 tones de NOX. Així mateix, Conesa ha destacat l'evolució de Grimaldi des que va comenar a operar al Port de Barcelona el 2004 i ha recordat que ja hi ha rutes a Chivitavecchia, Livorno, Savonna i Tnger.La remodelació del Cruise Roma converteix el ferri en el primer que opera amb zero emissions. Fa uns mesos, Balearia ha adaptat alguns dels seus vaixells al Gas Natural Liquat, que permet reduir les emissions de SOx i partícules i un 85% dels NOX i un 30% les emissions de CO2.A la inauguració, hi han assistit la presidenta del Port de Barcelona, Merc Conesa; el director general del Port de Barcelona, Alberto Carbonell; la cnsol general d'Itlia a Barcelona, Gaia Danese; el president del Port de Civitavecchia, Francesco Maria di Majo; el director d'Explotació de Puertos del Estado, Leandro Melgar; i el conseller delegat del grup Grimaldi, Manuel Grimaldo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés