Publicado 23/7/2019 12:55:01CET

El Govern, l'Ajuntament de Barcelona i el Barça impulsen la captació d’inversió japonesa a Catalunya

La delegació organitza actes amb empreses japoneses de diferents sectors

ACN

Barcelona.-La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i el FC Barcelona han organitzat conjuntament aquest dimarts un acte a Tòquio per presentar els atractius de Barcelona i Catalunya com a destinació de les inversions japoneses. La trobada ha comptat amb la participació d’una cinquantena d’alts directius d’empreses del Japó de diferents sectors com el farmacèutic i les ciències de la vida, les tecnologies industrials, els videojocs, l’alimentació i begudes o la impressió, entre d’altres.

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha remarcat que Catalunya és una destinació "molt atractiva" per a la inversió de les empreses asiàtiques. De fet, el Japó és el segon inversor no europeu a Catalunya, una inversió que s’ha doblat en els darrers cinc anys fins arribar als 448,8 milions d’euros. Chacón també ha destacat que Catalunya, Barcelona, el Futbol Club Barcelona i el Japó "comparteixen valors com la feina ben feta, la creativitat, la innovació i l’emprenedoria". "Valors comuns que ens ajuden a construir un marc de cooperació institucional i econòmic entre ambdós territoris", ha afegit.El comissionat d'Empresa, Promoció Econòmica i Innovació de l'Ajuntament, Lluís Gómez, ha remarcat la importància d’aquesta col·laboració per promocionar Barcelona i Catalunya des de tots els punts de vista, però sobretot per "demostrar una faceta a vegades menys coneguda de Barcelona com és la capacitat empresarial, innovadora i de transformació tecnològica que té com a potencial la ciutat". Segons Gómez, aquestes missions són “molt importants per potenciar la marca de ciutat a través de l’atracció que crea el Barça o l’òpera Turandot", i és una bona manera d'arribar a empreses i oferir una imatge " moderna, innovadora i potent de Barcelona i Catalunya”.La directiva del FC Barcelona i responsable del Barça Innovation Hub, Marta Plana, ha apuntat que el Japó és un país i mercat d’especial interès per al club, ja que hi ha sis milions de fans del Barça, el cinquè mercat asiàtic en nombre de seguidors. La regió d’Àsia Pacífic és l’àrea geogràfica on el Barça té més fans al món, amb més de 100 milions. A més, hi ha tres patrocinis importants del club, que generen el 33 dels ingressos en aquesta matèria: Rakuten, Konami i Nichiban.La missió institucional catalana acompanya la gira del FC Barcelona al Japó per fomentar les relacions comercials entre ambdós territoris i impulsar la captació d’inversió estrangera. L’acte d’aquest dimarts ha tingut lloc durant la prèvia del primer amistós de l’equip blaugrana a Tòquio.La delegació institucional catalana organitzarà un segon acte amb empreses de l’àrea de Kobe, coincidint amb el darrer partit de la gira del FC Barcelona al país nipó que tindrà lloc aquest dissabte.Les relacions comercials entre Catalunya i el JapóEn el marc de la missió institucional, que va començar dilluns i s’allargarà fins dissabte, la delegació catalana visitarà diverses empreses japoneses. Segons dades d’ACCIÓ, el Japó és actualment el primer país asiàtic amb més empreses establertes a Catalunya, amb 254. Els principals sectors d’inversió del Japó a Catalunya en els darrers cinc anys són els vehicles (47,9% del total), els serveis TIC (17,9%) i el comerç (11,2%).Per la seva banda, l’any 2018 les exportacions de Catalunya al Japó van sumar gairebé 850 milions d’euros, mentre que més de 2.600 empreses catalanes exporten en aquest mercat. Precisament per fomentar la internacionalització de les empreses catalanes al Japó, ACCIÓ va obrir-hi la seva primera Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions l’any 1988.Més enllà de les inversions, el nombre de turistes japonesos que van visitar l’any passat la ciutat de Barcelona va arribar als 155.000, segons dades de l’Ajuntament, esdevenint un dels mercats emissors de turistes més important per a la ciutat fora de la Unió Europea, així com un dels més estables i valorats pels professionals del sector turístic. Amb el programa d’activitats previst aquesta setmana es pretén enfortir encara més les relacions econòmiques i empresarials entre ambdós països.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.