Publicado 23/07/2019 12:55

El Govern, l'Ajuntament de Barcelona i el Bara impulsen la captació dinversió japonesa a Catalunya

La delegació organitza actes amb empreses japoneses de diferents sectors

ACN

Barcelona.-La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i el FC Barcelona han organitzat conjuntament aquest dimarts un acte a Tquio per presentar els atractius de Barcelona i Catalunya com a destinació de les inversions japoneses. La trobada ha comptat amb la participació duna cinquantena dalts directius dempreses del Japó de diferents sectors com el farmacutic i les cincies de la vida, les tecnologies industrials, els videojocs, lalimentació i begudes o la impressió, entre daltres.

La consellera dEmpresa i Coneixement, ngels Chacón, ha remarcat que Catalunya és una destinació "molt atractiva" per a la inversió de les empreses asitiques. De fet, el Japó és el segon inversor no europeu a Catalunya, una inversió que sha doblat en els darrers cinc anys fins arribar als 448,8 milions deuros. Chacón també ha destacat que Catalunya, Barcelona, el Futbol Club Barcelona i el Japó "comparteixen valors com la feina ben feta, la creativitat, la innovació i lemprenedoria". "Valors comuns que ens ajuden a construir un marc de cooperació institucional i econmic entre ambdós territoris", ha afegit.El comissionat d'Empresa, Promoció Econmica i Innovació de l'Ajuntament, Lluís Gómez, ha remarcat la importncia daquesta collaboració per promocionar Barcelona i Catalunya des de tots els punts de vista, per sobretot per "demostrar una faceta a vegades menys coneguda de Barcelona com és la capacitat empresarial, innovadora i de transformació tecnolgica que té com a potencial la ciutat". Segons Gómez, aquestes missions són molt importants per potenciar la marca de ciutat a través de latracció que crea el Bara o lpera Turandot", i és una bona manera d'arribar a empreses i oferir una imatge " moderna, innovadora i potent de Barcelona i Catalunya.La directiva del FC Barcelona i responsable del Bara Innovation Hub, Marta Plana, ha apuntat que el Japó és un país i mercat despecial inters per al club, ja que hi ha sis milions de fans del Bara, el cinqu mercat asitic en nombre de seguidors. La regió dsia Pacífic és lrea geogrfica on el Bara té més fans al món, amb més de 100 milions. A més, hi ha tres patrocinis importants del club, que generen el 33 dels ingressos en aquesta matria: Rakuten, Konami i Nichiban.La missió institucional catalana acompanya la gira del FC Barcelona al Japó per fomentar les relacions comercials entre ambdós territoris i impulsar la captació dinversió estrangera. Lacte daquest dimarts ha tingut lloc durant la prvia del primer amistós de lequip blaugrana a Tquio.La delegació institucional catalana organitzar un segon acte amb empreses de lrea de Kobe, coincidint amb el darrer partit de la gira del FC Barcelona al país nipó que tindr lloc aquest dissabte.Les relacions comercials entre Catalunya i el JapóEn el marc de la missió institucional, que va comenar dilluns i sallargar fins dissabte, la delegació catalana visitar diverses empreses japoneses. Segons dades dACCIÓ, el Japó és actualment el primer país asitic amb més empreses establertes a Catalunya, amb 254. Els principals sectors dinversió del Japó a Catalunya en els darrers cinc anys són els vehicles (47,9% del total), els serveis TIC (17,9%) i el comer (11,2%).Per la seva banda, lany 2018 les exportacions de Catalunya al Japó van sumar gairebé 850 milions deuros, mentre que més de 2.600 empreses catalanes exporten en aquest mercat. Precisament per fomentar la internacionalització de les empreses catalanes al Japó, ACCIÓ va obrir-hi la seva primera Oficina Exterior de Comer i dInversions lany 1988.Més enll de les inversions, el nombre de turistes japonesos que van visitar lany passat la ciutat de Barcelona va arribar als 155.000, segons dades de lAjuntament, esdevenint un dels mercats emissors de turistes més important per a la ciutat fora de la Unió Europea, així com un dels més estables i valorats pels professionals del sector turístic. Amb el programa dactivitats previst aquesta setmana es pretén enfortir encara més les relacions econmiques i empresarials entre ambdós pasos.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés