Publicat 27/10/2020 06:00

El govern espanyol licitar per 74 MEUR el nou enlla de la línia Barcelona-Tarragona amb la T1 i la T2 del Prat

El consell de ministres ho aprovar aquest dimarts i les obres duraran 24 mesos

ACN

Barcelona.-El govern espanyol aprovar aquest dimarts la licitació de les obres per a la superestructura de la nova doble via entre la línia Barcelona-Tarragona d'ample convencional i les terminals 1 i 2 Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, a més de les seves respectives estacions de metro de l'L9, segons ha pogut saber l'ACN. Es tracta de la fase 2 dels treballs del nou accés ferroviari a les installacions aeroporturies, on actualment només s'hi pot arribar fins a la terminal 2 des de l'Estació de Sants. L'actuació, amb un termini d'execució de 24 mesos, té un cost aproximat de 74 milions d'euros. L'anterior fase va consistir en la perforació del túnel d'uns tres quilmetres del tram principal cap a la T1.

El contracte inclou entre d'altres- la connexió amb la línia Barcelona-Tarragona, l'adaptació de les vies d'accés i els moviments de terra per fer l'enlla, a més del sistema d'electrificació i de les installacions de seguretat i comunicacions del nou ramal. A banda, també compta amb els treballs d'arquitectura a les andanes i de les estructures de les estacions de les dues terminals i installacions com l'aigua, l'electricitat, la ventilació o la climatització. Fonts del govern espanyol destaquen que amb la construcció de la superestructura es donar un "impuls definitiu" per a la posada en marxa del nou servei, que podrien utilitzar uns 9 milions de persones. El temps estimat de viatge entre l'Estació de Sants i la nova parada a la T1 ser de 19 minuts. El nou traat comenar a la línia Barcelona-Vilanova d'ample convencional i arribar fins a la Terminal 1 fent una aturada a la T2. Tindr una longitud de 4,5 quilmetres, dels quals 3.400 metres transcorren per un túnel. La gran majoria d'aquest traat subterrani, tres quilmetres, són de nova creació després que la tuneladora finalitzés els treballs a finals del 2018. Un cop el nou tren entri en funcionament fins a la T1, els viatgers podran arribar-hi des de Manresa amb l'R4 o Maanet amb l'R2 via Barcelona i viceversa, els passatgers que arribin al Prat podran enllaar amb la resta de transport públic de la capital catalana i amb l'AVE cap a Madrid o Frana.La Generalitat vol explotar la nova línia de Rodalies a l'AeroportLa Generalitat ha expressat en nombroses ocasions la seva voluntat d'explotar la nova línia, l'R-Aeroport. A finals de l'any passat, el Govern va aprovar la declaració de la línia d'inters públic. L'objectiu, segons va explicar aleshores el conseller de Territori, Dami Calvet, és que la línia tingui una funció de "vertebració territorial" i no funcioni només de llanadora entre l'Estació de Sants i l'Aeroport. L'Estatut atribueix a la Generalitat la competncia exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori catal amb independncia del seu titular.