Publicado 19/08/2019 07:12CET

El Govern assegura que el desdoblament de la C-16 entre Berga i Bag segueix el calendari previst

ACN

Manresa.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha assegurat en una entrevista a l'ACN que el calendari d'obres pel desdoblament de la C-16, entre Berga i Bag, continua el calendari previst. Actualment s'estan estudiant les allegacions, "que posen sobre la taula alguns neguits que hem de saber resoldre". Aquest és el quart projecte que es presenta per desdoblar la carretera, i la novetat ser en els trams de tres carrils perqu el carril del mig ser reversible, és a dir, podr anar en sentit nord o sud en funció del trnsit que hi hagi. Es canviar amb una mquina que no s'ha vist mai a l'estat espanyol, per que ja s'utilitza als Estats Units. El desdoblament abastar una longitud de 21 quilmetres i costar 178 MEUR, quatre cops menys que desdoblar la carretera sencera.

Tot segueix el calendari previst. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, en una entrevista a l'ACN. Per tant, l'objectiu és que les obres es licitin aquest mateix 2019 i comencin el 2020.El projecte es divideix en dues intervencions: el desdoblament de l'actual carretera entre Berga i Cercs per assolir una calada amb quatre carrils dos carrils per sentit, amb una barrera central fixa; i la implantació d'un tercer carril entre Cercs i Bag, que estar operatiu en un sentit o un altre mitjanant una barrera mbil.Des del territori, la delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps, ha celebrat que la Generalitat s'hagi fixat en aquest tram de la C-16 "com a prioritat", i defensa que el desdoblament de la via "és necessari" per garantir la seva seguretat, "ja que té molts encreuaments perillosos"."El tema de la C-55 no est tancat"Segons la delegada al Govern a la Catalunya Central, el desdoblament de la C-55 "no és un tema tancat", malgrat que des de l'executiu s'hagi reconegut que no disposen dels diners per a executar-lo. "Ara no és possible per aix no vol dit que s'hagi tancat el tema perqu no hi ha un acord al territori", ha assegurat. No obstant aix, la delegada ha remarcat que la prioritat segueix sent que la C-16 absorbeixi una part important dels vehicles que utilitzen la C-55, un repte que a hores d'ara encara no s'ha assolit.Ara, amb la imminent supressió dels descomptes a l'autopista de Manresa a Terrassa, Camps ha insistit en la necessitat d'una "bona campanya informativa" sobre els mecanismes dinmics que permeten estalviar al ciutad. Malgrat que reconeix que "és difícil" canviar els hbits, la delegada territorial té intenció de fer "un seguiment" del seu ús.ERTMS a l'R4El conseller ha celebrat que, finalment, el Govern hagi aprovat la installació del sistema de seguretat ERTMS a les línies R4 i R2 de Rodalies. Es tracta d'un sistema que havia estat exigit pel sindicat de maquinistes com a condició per torbar a reprendre la circulació de l'R4 després del darrer sinistre a Castellgalí, on va perdre la vida la maquinista pel xoc de dos trens."No hi ha risc zero, per és evident que com més intervinguda, com més elements de seguretat sobre vies, catenries i estacions, doncs millor servei i, d'altra banda, més segur", ha dit.També la delegada a la Catalunya Central s'ha mostrat satisfeta, malgrat que ha qualificat de "vergonyós" que "hi hagi persones que perdin la vida perqu sigui així".Calvet ha recordat que el sistema ERTMS estava previst que s'installés en una primera tongada en el pla de Rodalies, aprovat el 2010. Segons ha explicat, el projecte tenia una inversió de 4.000 MEUR i, en canvi, d'aquesta quantitat, només se n'ha invertit un 14%.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés