El seu conseller delegat defensa que les entitats bancàries han de ser "més ràpides, àgils i flexibles" per adaptar-se als canvis tecnològics
ACN
Barcelona.-El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha assegurat aquest dimarts que l'entitat ja ha digitalitzat el 99% dels seus processos. El conseller delegat de l'entitat bancària s'ha mostrat "molt satisfet pel que s'ha fet fins ara" en l'àmbit de la digitalització, però ha remarcat que a l'entitat han de seguir "obsessionats" amb aquesta qüestió en els pròxims anys perquè "el món està canviant molt ràpid". En aquest sentit, Gortázar ha destacat que les entitats bancàries han de ser "més ràpides, àgils i flexibles" per adaptar-se a les noves condicions que introdueix la tecnologia en l'àmbit financer. El conseller delegat de CaixaBank s'ha queixat que la regulació els impedeix actuar de manera ràpida perquè "hi ha molts requisits que s'han de complir". Amb tot, ha assegurat que no creu que cap companyia BigTech "entri plenament en el sistema financer, com a mínim ara mateix".
Gortázar ha defensat l'"estructura" de la qual disposa CaixaBank davant els nous agents que s'estan introduint en el sector financer gràcies a la tecnologia. El directiu ha assegurat que l'"estructura suposa un cost" per a l'entitat, però també una "oportunitat" que una nova empresa no té. "No reproduiran una estructura com la nostra", ha dit.En relació amb l'entrada de nous actors en l'àmbit financer a causa de la tecnologia, el conseller delegat de CaixaBank ha afirmat que les entitats bancàries hauran de "fer les coses d'una manera diferent" perquè "els nous actors faran allò que els bancs no fan bé". En aquesta línia, Gortázar ha assenyalat que l'"eficiència és crítica" i que un dels avantatges de les entitats bancàries és que no ofereixen un sol producte, sinó "molts a través d'una mateixa plataforma".Una "oportunitat" per ser "més transparents"Gortázar ha assegurat que la digitalització també és una "oportunitat" perquè les entitats bancàries siguin "més transparents". El conseller delegat de CaixaBank ha assegurat que "els clients els demanen que siguin socialment més responsables" i "més compromesos amb la societat". A més, ha remarcat que les entitats bancàries "parteixen d'una situació de mala reputació" a causa de la crisi i ha defensat la necessitat de "revertir-la". El conseller delegat de CaixaBank ha participat en una conferència sobre els canvis que ha generat la introducció de la tecnologia en el sector financer, juntament amb el director general d'Afi, David Cano, el responsable de PwC a Catalunya, Ignacio Marull, la directora general de Thomson Reuters Iberia, Eduarda Sampaio, i el director de SAP Espanya, Adolfo Pellicer.