Publicado 22/09/2020 15:24

Girona ha ats telemticament 15.000 demandes d'ajut social a través del nou dispositiu creat arran del confinament

El servei Porta d'Entrada es va engegar fa cinc mesos i s'ha mantingut un cop superat l'estat d'alarma per la covid-19

ACN

Girona.-Girona ha ats telemticament 15.000 demandes d'ajut social a través del nou dispositiu creat arran del confinament. Aquest servei, el Porta d'Entrada, vol facilitar l'accés de la ciutadania als serveis socials davant les limitacions que la pandmia ha imposat per a l'atenció presencial. Les principals peticions tenen a veure amb ajudes per alimentació, pagament de lloguers o suport econmic. Tot i que se'n reben de tota la ciutat, els vens de Santa Eugnia i Palau són els qui n'han sollicitades més. La regidora de Drets Socials, Núria Pi, diu que aquesta és una eina "que ha arribat per quedar-se" i que, tot i que el coronavirus l'ha "precipitada", ja es treballava per implantar-la abans que el confinament obligués a posar-la en marxa.

L'Ajuntament de Girona ha ats 15.000 demandes d'ajut social des del servei Porta d'Entrada, durant els primers cinc mesos de funcionament d'aquest canal. Es tracta d'un dispositiu desplegat durant el confinament, i que s'ha mantingut un cop superat l'estat l'alarma, que té per objectiu facilitar l'accés de la ciutadania als serveis d'atenció social davant les limitacions que la crisi sanitria ha imposat a l'atenció presencial. El servei ha estat reconegut com a bona prctica per DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Mari Casadevall i la Fundació Campus Arnau d'Escala. Aquesta eina s'ha creat amb la finalitat de descongestionar els serveis socials de base i per donar una resposta immediata a la ciutadania. La pandmia ho ha precipitat, per aquest dispositiu ja s'estava acabant de treballar a principis d'any per poder-lo implementar aviat, afirma Núria Pi. És una eina que ha arribat per quedar-se i caldr anar-la millorant i integrant en l'estructura dels serveis socials, afegeix la regidora de Drets Socials.El programa posa a disposició de la ciutadania diferents vies de comunicació, des d'on s'ofereix informació general sobre els serveis, les prestacions i els recursos. Aquesta també és la via per demanar cita prvia per ser ats presencialment pels Equips d'Atenció Social Bsica, el Servei d'Atenció a la Gent Gran i Dependncia i l'Oficina Municipal d'Habitatge. La Porta d'Entrada consisteix en el número de telfon 972 419 404 i el correu electrnic serveissocials@ajgirona.cat.Alimentació i lloguersA banda de facilitar l'accés als Serveis Socials, aquest programa pretén millorar el primer contacte i atenció, disminuir els temps d'espera i agilitzar l'accés als serveis i prestacions per situacions de vulnerabilitat. Les principals peticions, rebudes des del mes de mar fins al 31 d'agost, tenen a veure amb ajudes en l'alimentació, suport econmic, suport per al pagament de lloguer, informació sobre temes d'habitatge i informació sobre els trmits per demanar una ajuda. Tot i que es reben demandes des de tota la ciutat, s'han rebut més peticions dels barris de Santa Eugnia i Palau. Des del Porta d'Entrada també s'han ats, del 21 de maig al 3 de juliol, 593 cites prvies presencials de suport al trmit telemtic. Aquestes cites es van fer en els set centres cívics de la ciutat i en el hall del Teatre Municipal. Aquest servei en concret est pensat per donar suport en les tramitacions d'ajudes online a aquelles persones que no disposen de mitjans informtics propis o dels coneixements necessaris per fer el trmit autnomament. Un suport que també es dona per via telefnica a aquelles persones que disposen de connexió a internet i que, amb l'orientació i assessorament necessari, poden fer el trmit ells mateixos. El dispositiu va ser seleccionat com a bona prctica en el cicle 'Drets i innovació en els serveis a les persones en temps de crisi. Compartim aprenentatges i bones prctiques en l'mbit social i sanitari' organitzat per DIXIT Girona Centre de Documentació de Serveis Socials Mari Casadevall i la Fundació Campus Arnau d'Escala. El servei Porta d'Entrada va ser exposat el 15 de setembre a la sessió online 'Dret a un nivell de vida adequat i a la protecció social'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés