Publicado 30/05/2019 15:30

La Generalitat preveu obrir uns 50 expedients sancionadors a Cabify per incomplir els 15 minuts de precontractació

ACN

Barcelona.-El Departament de Territori i Sostenibilitat preveu obrir una cinquantena d'expedients sancionadors a Prestige&Limousine, de Cabify, per incomplir la precontractació dels 15 minuts, segons ha pogut saber l'ACN. Els expedients informatius que es van obrir a principis de mar -quan la plataforma va anunciar el seu retorn a Barcelona sota un nou model de negoci- han derivat en una cinquanta expedients sancionadors amb multes que poden arribar fins als 1.000 euros per cada cas, tot i que aquesta quantitat podr variar en funció de la gravetat de l'incompliment i la reincidncia. El Departament de Territori i Sostenibilitat va requerir a l'empresa informació sobre la seva activitat entre el 7 i el 10 de mar. Anteriorment, la Direcció General de Transports va obrir quatre expedients sancionadors, dels quals ja han finalitzat els seus períodes d'allegacions.

Un cop definides les sancions a Cabify, l'empresa encara podr fer allegacions davant la Direcció General de Transports i, en cas que es desestimessin, es podrien recórrer al contenciós administratiu. A banda, la Generalitat ha instat l'empresa a ajustar la seva activitat al decret llei que va aprovar el Govern i s'adeqüi a la normativa que estableix que l'usuari ha de precontractar el servei en un quart d'hora. El decret llei establia la precontractació d'un quart d'hora que el passat 21 de maig l'AMB va aprovar ampliar a 60 minuts- va ser aprovat a finals de gener i un mes després va ser convalidat al Parlament JxCAT, ERC, PSC, comuns i CUP. A més, també prohibia la geolocalització dels vehicles abans de contractar el servei ni estacionar a la via pública si no estava atenent cap client, entre d'altres.Tant Uber com Cabify va decidir suspendre la seva activitat a Barcelona el 31 de gener poc després que el Govern aprovés la nova normativa. Cabify, per, va tornar el 7 de mar sota "un nou model de negoci", tal com va explicar aleshores. Una de les novetats més importants és que obligava els usuaris a precontractar un quart d'hora només el primer cop i no en els successius. Aix va aixecar les protestes dels taxistes mentre que el Departament de Territori va obrir un expedient informatiu requerint a l'empresa la informació sobre els serveis dels primers dies des del seu retorn. Posteriorment, l'expedient ha passat a ser sancionador. A banda del nou model de negoci que esgrimia la companyia, Cabify va comenar a prestar servei en la seva tornada a Barcelona a través de Prestige&Limousines, empresa de la seva propietat, i no amb conductors d'altres companyies vinculades, com per exemple Vector.Els problemes per a Cabify poden no acabar aquí després que els taxistes anunciessin la setmana passada que en pocs dies presentarien unes 2.000 querelles contra la plataforma, a més d'Uber, onze empreses i una quinzena de directius entre elles el CEO i fundador de Cabify, Juan de Antonio- per vuit delictes penals, manipulació per alterar el preu de les coses mitjanant engany administració deslleial, contra l'Hisenda pública i contra el dret dels treballadors en dues modalitats, blanqueig de capitals i estafa. En total, segons va dir el portaveu d'Élite, Alberto 'Tito' Álvarez, poden sumar fins a 58 anys de presó.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés