Publicado 11/4/2019 15:48:52 +02:00CET

La Generalitat comena les obres prvies a lallargament de la C-32 fins a Blanes i Lloret

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Des de SOS Costa Brava exigeixen al Govern que si sestima el territori abandoni el projecte

ACN

Blanes.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha comenat els primers treballs previs a lallargament de la C-32 en el seu tram entre Tordera (Maresme) i Lloret de Mar (Selva). De moment, les mquines han comenat a remoure la terra per laixecament topogrfic i cales als termes municipals afectats per lallargament de la carretera. Properament es desviaran alguns dels serveis bsics com ara la llum, laigua o el telfon. Des de lentitat SOS Costa Brava no entenen les presses de la Generalitat en comenar una infraestructura que la gent no vol. Així ho ha afirmat un dels membres de la plataforma, Eduard de Ribot, qui també ha exigit al Govern que si sestima el territori, paralitzi el projecte de lautopista.

Lallargament de la C-32 entre Tordera (Maresme) i Lloret de Mar (Selva) sembla més a prop que mai i les mquines han tornat a trepitjar la zona després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) suspengués cautelarment les obres ara far dos anys.Després que el Govern veiés difícil resoldre la judicialització daquesta nova carretera, durant la primavera de lany passat va optar per tramitar un nou projecte de la mateixa infraestructura. Ara, preveu deixar-ho tot a punt abans de comenar a executar-lo i per aix les mquines ja han comenat a remoure la terra per agafar cales a diferents punts dels municipis de Tordera, Blanes i Lloret de Mar.Es preveu que en els propers mesos es comencin a desviar els serveis bsics com ara la llum, laigua o la telefonia. Les tasques prvies a linici de les obres del projecte dallargament duraran uns nou mesos. De moment, larribada de la C-32 fins a Lloret encara est en fase de licitació i per aix caldr esperar uns mesos que sadjudiquin aquestes feines a una empresa. Tot i així, el Govern catal ha optat per tirar endavant les tasques prvies a les obres i així avanar en el futur traat.SOS Costa Brava demana que saturinDe moment, les primeres mquines ja han generat el rebuig de les entitats contrries al projecte. SOS Costa Brava ha afirmat que no entén les presses de la Generalitat en linici daquests treballs. Creuen que podria ser una maniobra electoralista, de cara als comicis municipals que hi haur al mes de maig.De tota manera, un dels membres de la plataforma, Eduard de Ribot, ha demanat al Departament de Territori i Sostenibilitat que almenys tinguin la deferncia desperar al TSJC. De fet, de Ribot ha recordat que Aturem la C-32 ja va portar als tribunals lestudi ambiental del nou projecte que ha aprovat la Generalitat mentre els tribunals no es pronuncien sobre el primer, que est susps cautelarment.Des de lentitat també van demanar la suspensió cautelar del segon projecte i ara caldr que el jutge es pronunci.Una carretera que la gent no volDe Ribot ha lamentat que Territori engegui les obres duna infraestructura que la gent no vol i ha recordat que els habitants de Lloret i Blanes es van pronunciar en contra de la carretera en una consulta popular el 2016 amb un 76% dels vots en contra. Per aix ha afirmat que la Generalitat hauria de buscar alternatives al model que han proposat.A més, des de SOS Costa Brava creuen que no té sentit que el Departament presenti una moratria de llicncies urbanístiques i elabori un Pla Director Urbanístic del litoral gironí per garantir-ne la preservació, per a la vegada impulsa infraestructures innecessries que arrasen amb el territori. Per aix ha exigit al conseller Dami Calvet que si sestima el territori paralitzi les obres.