Publicat 27/10/2020 16:49

La Generalitat celebra que l'Estat avanci amb el tren a la T1 per lamenta que arribar dos o tres anys més tard

FGC inicia els trmits per a la licitació de 12 nous trens per cobrir el trajecte fins a l'Aeroport

ACN

Barcelona.-El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha celebrat que aquest dimarts el Consell de Ministres hagi donat llum verda a la licitació de l'enlla del ramal entre la línia Barcelona-Tarragona d'ample convencional cap a les terminals T2 i T1 per ha criticat que arribi amb retard ja que no calcula que el servei s'ofereixi fins al 2023 o 2024. Gavín ha assenyalat que tot just avui s'ha autoritzat la licitació, un procés que es podria allargar tot el 2021, i un cop s'adjudiquin les obres aquestes s'allarguin dos o tres anys més. Est previst que el servei sigui operat per Ferrocarrils de la Generalitat, que ja ha anunciat que inicia la licitació per a 12 nous trens destinats a aquesta línia, que portar per nom R-Aeroport.

Per Gavín, doncs, és "totalment impossible", que es compleixin les previsions del ministre de Transports, José Luis Ábalos, quan fa dos anys va assegurar que el 2021 ja funcionaria en període de proves. El secretari d'Infraestructures ha recordat, en declaracions a l'ACN, que el túnel que enllaa amb l'aeroport ja est acaba "des de fa molts mesos" i que portava "temps" esperant que s'iniciés la licitació.Gavín ha reivindicat també la competncia de la Generalitat en l'explotació del servei entre l'Aeroport del Prat i el centre de Barcelona. En aquest sentit, s'ha mostrat "sorprs" que el Ministeri es refereixi als "serveis llanadora" i ha recordat que ja s'ha encarregat a Ferrocarrils "un disseny de servei ferroviari el més modern i complet que pot tenir l'rea metropolitana per connectar-se amb l'aeroport". "A partir d'aquí, el Ministeri que faci les obres que ja les fa amb prou endarreriment", ha afegit.Parallelament, FGC ha anunciat aquest dimarts que ha iniciat els trmits per a la licitació el gener que ve de 12 nous trens perqu cobreixin el servei de la R-aeroport després de l'encrrec que va rebre del Govern el desembre de l'any passat. Els trens disposaran d'espai per a les maletes, endolls, connexió 5G i oferiran informació de les terminals a temps real. Est previst que les freqüncies passin a ser de 15 minuts davant els 30 actuals, segons detalla la companyia en un comunicat.