Publicado 27/10/2020 16:49CET

La Generalitat celebra que l'Estat avanci amb el tren a la T1 però lamenta que arribarà dos o tres anys més tard

FGC inicia els tràmits per a la licitació de 12 nous trens per cobrir el trajecte fins a l'Aeroport

ACN

Barcelona.-El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha celebrat que aquest dimarts el Consell de Ministres hagi donat llum verda a la licitació de l'enllaç del ramal entre la línia Barcelona-Tarragona d'ample convencional cap a les terminals T2 i T1 però ha criticat que arribi amb retard ja que no calcula que el servei s'ofereixi fins al 2023 o 2024. Gavín ha assenyalat que tot just avui s'ha autoritzat la licitació, un procés que es podria allargar tot el 2021, i un cop s'adjudiquin les obres aquestes s'allarguin dos o tres anys més. Està previst que el servei sigui operat per Ferrocarrils de la Generalitat, que ja ha anunciat que inicia la licitació per a 12 nous trens destinats a aquesta línia, que portarà per nom R-Aeroport.

Per Gavín, doncs, és "totalment impossible", que es compleixin les previsions del ministre de Transports, José Luis Ábalos, quan fa dos anys va assegurar que el 2021 ja funcionaria en període de proves. El secretari d'Infraestructures ha recordat, en declaracions a l'ACN, que el túnel que enllaça amb l'aeroport ja està acaba "des de fa molts mesos" i que portava "temps" esperant que s'iniciés la licitació.Gavín ha reivindicat també la competència de la Generalitat en l'explotació del servei entre l'Aeroport del Prat i el centre de Barcelona. En aquest sentit, s'ha mostrat "sorprès" que el Ministeri es refereixi als "serveis llançadora" i ha recordat que ja s'ha encarregat a Ferrocarrils "un disseny de servei ferroviari el més modern i complet que pot tenir l'àrea metropolitana per connectar-se amb l'aeroport". "A partir d'aquí, el Ministeri que faci les obres que ja les fa amb prou endarreriment", ha afegit.Paral·lelament, FGC ha anunciat aquest dimarts que ha iniciat els tràmits per a la licitació el gener que ve de 12 nous trens perquè cobreixin el servei de la R-aeroport després de l'encàrrec que va rebre del Govern el desembre de l'any passat. Els trens disposaran d'espai per a les maletes, endolls, connexió 5G i oferiran informació de les terminals a temps real. Està previst que les freqüències passin a ser de 15 minuts davant els 30 actuals, segons detalla la companyia en un comunicat.

el més llegit

  1. 1

    Descobreixen el possible nom de la ciutat ibèrica de Tivissa per una inscripció de plom

  2. 2

    Mor una dona en l'incendi d'un pis a Castellví de la Marca

  3. 3

    Casado "respecta" que Cs vulgui anar en solitari el 14-F: "El PP no ha pres aquesta decisió"

  4. 4

    Coronavirus.- Barcelona adapta el pla d'actuació municipal per donar resposta a la crisi

  5. 5

    Illa anuncia els 15 grups de població que, al llarg de 3 fases, rebran la vacuna contra el coronavirus

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés