Actualitzat 25/10/2017 21:19

Gavà lliura la Medalla de la Ciutat al sergent de la Policia Local mort al tiroteig del 6 de juliol

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'Ajuntament ha rendit homenatge al sergent Antonio López i al caporal Juan Cortés per la seva actitud "valenta i heroica"

ACN

Gavà.-L'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha entregat aquest dimecres la Medalla de la Ciutat al sergent Antonio López, a títol pòstum, i al caporal Juan Cortés de la Policia Municipal de Gavà en reconeixement a la seva professionalitat i, en especial, a la seva actitud "valenta i heroica" en el tiroteig del passat 6 de juliol a les portes del Tanatori de Gavà. En un acte emotiu, el familiar d'Antonio López, Santiago Del Río, en nom de la família ha destacat que aquest reconeixement "honra l'esperit de servei, professionalitat i dedicació del seu compromís per protegir els drets i llibertats dels ciutadans". L'alcaldessa ha remarcat que encara que no es pot suplir el dolor per la pèrdua del sergent, la ciutat ha volgut fer "un acte de dignificació, d'honrar a Antonio López i a Juan Cortés com una senyal de gratitud". La concessió de la Medalla de la Ciutat als dos agents va ser aprovada pel ple el 20 de juliol, just l'endemà de la mort del sergent a conseqüència de les ferides patides en el tiroteig.

El caporal Juan Cortés, visiblement emocionat, també ha recollit la Medalla de la Ciutat, però no ha pogut dirigir-se al públic del saló de ple. Des de l'Ajuntament de Gavà s'ha insistit en què la intervenció dels agents de la Policia Local, "amb tota probabilitat, va evitar una tragèdia de grans dimensions". El lliurament de la Medalla de la Ciutat ha tingut lloc durant la celebració del Dia del Patró de la Policia Municipal en què tradicionalment es reconeixen els mèrits, col·lectius i individuals, assolits pels agents i també per algunes persones o col·lectius externs al cos al llarg de l'any. En aquest sentit, el consistori també ha reconegut l'actuació del Serveis d'Emergència, els Mossos d'Esquadra, la Policia Local de Castelldefels, la Unitat de Trauma i Crisi de Barcelona, la Guàrdia Urbana de l'Hospitalet i als ciutadans que van assistir a Antonio López i a Juan Cortés després del tiroteig.El tiroteig del 6 de juliolEl sergent de Gavà Antonio López es va veure implicat, juntament amb el seu company de patrulla, en un tiroteig amb desenllaç fatal davant el tanatori del municipi. Els fets van passar quan els dos agents, alertats per veïns de la zona, van intentar identificar un home armat amb un subfusell.Després d'una llarga i complexa persecució, el pistoler va ser detingut en una zona boscosa a prop d'una urbanització de Canyelles (Garraf). La posterior investigació policial dels Mossos d'Esquadra va permetre vincular el pistoler de Gavà amb els crims de Mont-roig (Baix Penedès) i Vilanova i la Geltrú, en comprovar que en tots tres casos es va fer servir la mateixa munició.A més, es dona la circumstància que quan l'home va disparar contra els dos policies de Gavà, al tanatori municipal s'estava celebrant, justament, el funeral per l'home de 63 anys a qui presumptament hauria mort la setmana anterior a Vilanova i la Geltrú. El jutjat d'instrucció número 8 de Vilanova i la Geltrú va ordenar presó provisional comunicada i sense fiança.

Contingut patrocinat