Publicado 08/03/2020 14:51

Front comú d'institucions, sindicats i usuaris per exigir la millora de l'Avant a Lleida

Pla general dels representants de les diferents institucions i entitats amb el manifest que se'ls ha lliurat abans de la reunió, el 7 de mar de 2020. (Horitzontal)
Pla general dels representants de les diferents institucions i entitats amb el manifest que se'ls ha lliurat abans de la reunió, el 7 de mar de 2020. (Horitzontal) - Javi Martín / Paeria (ACN)

Acorden demanar una reunió urgent amb el Ministre de Foment i la delegada del govern espanyol a Catalunya

ACN

Lleida.-Paeria de Lleida, Diputació, Generalitat, CCOO, UGT, Federació d'Associacions de Vens de Lleida i el grup d'usuaris de l'Avant han acordat aquest dissabte en una reunió de treball formar un front comú per aconseguir millorar el servei d'aquests trens d'alta velocitat. Per aquet motiu han anunciat que demanaran una reunió amb la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, i el ministre de Foment, José Luis Ábalos. Prviament a la trobada, el grup de viatgers que realitzen el trajecte diari a Barcelona han entregat un manifest als representants polítics en el qual s'exposen les deficincies del servei. Reclamen millores en les freqüncies, el preu i la comoditat.

Lalcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha actuat com amfitrió de la trobada en la qual també han participat el president de la Diputació, Joan Talarn; el delegat del Govern de la Generalitat, Ramon Farré; el primer tinent dalcalde, Antoni Postius; la regidora de Participació, Elena Ferre; el president de la Federació dAssociacions de Vens, Toni Baró; la secretaria general de CCOO, Cristina Rodríguez; el secretari del sector de ferroviaris del mateix sindicat, Alberto Puivecino; el secretari dAfers Socials dUGT, Ramon Moreno, i dos representants dels lleidatans que agafen cada dia el tren per anar a treballar a Barcelona, entre altres. El subdelegat del Govern central, José Crespín, ha excusat lassistncia per raons dagenda, i també sesperava lassistncia dalgun representant de Renfe, que finalment no ha aparegut.Al finalitzar la reunió, el paer en cap ha explicat que s'ha decidit demanar una reunió amb la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, i el ministre de Foment, José Luis Ábalos. "Entenem que estem davant duna qüestió dequitat, de ser tractats amb el mateix respecte i oportunitats pel que fa a horaris, tarifes i serveis que tenen a altres zones de lEstat. No plantegem cap cosa estranya. Per és que no només ens preocupa no avanar, sinó també que no es produeixi un deteriorament en el servei, ha explicat Pueyo.Per la seva banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha aplaudit que totes les institucions lleidatanes hagin pogut seure i prendre una decisió collectiva. Talarn ha dit que les condicions del servei s'han de millorar perqu "no poden continuar així" i que, del contrari, la gent que vol viure Lleida i treballar a Barcelona o a l'inrevés "es quedaran a la capital". "Hem arribat a la conclusió que hem de parlar amb lEstat, que té les competncies per fer-ho i per buscar solucions definitives pel que fa a les freqüncies de trens i preu dels abonaments, així com de la seva comoditat, ha finalitzat. Abans de la trobada, usuaris de l'Avant han entregat un manifest als representats polítics. En nom d'aquests usuaris, Carles Freixa, ha explicat que els signants del manifest, que a hores d'ara ja havien fet seu 279 viatgers que van i vénen de Barcelona diriament, pot creixer molt més, ja que no només afecta gent de la ciutat, sinó també dels pobles del voltant i rodalies. El manifest reclama la supressió dels trens CAF, per tal de reemplaar-los per unitats Ave i Avant anteriors o per uns models equivalents, que no generin lalt nivell de vibracions durant el trajecte, i repensar un sistema dabonaments, rebaixant el preu i allargant la validesa, per tal de fer-lo més flexible i atractiu pels usuaris.Els usuaris del servei que treballen a Barcelona han calculat que inverteixen entre 3.000 i 5.000 euros lany en desplaaments per anar a la feina i que el temps utilitzat en el trajecte representa uns vint dies a lany.Per la seva banda el president de la Federació dAssociacions de Vens, Toni Baró, ha remarcat que per aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible de l'agenda 2030, és necessari "centrar-se en el transport públic i, especialment, en el ferroviari, per aquest ha de ser assequible i viable". Els sindicats també han fet una valoració positiva de la trobada. Cristina Rodríguez, de CCOO, ha recordat que el seu sindicat fa temps que treballa i aporta alternatives sobre la importncia de la mobilitat i de lafectació en el desenvolupament econmic de Lleida. Unes propostes que posem a disposició del territori, per sobre les quals cal prendre decisions de forma urgent, abans de la liberalització de lalta velocitat. No podem perdre més temps. Tenim feina avanada per poder deixar el cotxe aparcat a casa, ha indicat.Per últim, el secretari dOcupació i Afers Socials dUGT, Ramon Moreno, sha mostrat satisfet pels acords presos i perqu "per fi hi hagi una única veu per acabar amb aquests perjudicis de lAvant i perqu Lleida exerceixi el paper de capitalitat en leix Manresa-Barbastre, la qual cosa influir positivament en la resta de rodalies".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés